چگونه چاپ کنیم؟ چاپ دو طرفه، افقی، A5

بدون شک همه شما نیاز به چاپ متن یا فایل تصویری با استفاده از چاپگر لیزری یا چاپگر جوهرافشان داشته اید. اما شما نمی دانید چگونه چاپ کنید. برنامه های موجود برای باز کردن هر فایل و سند بسته به نوع آنها متفاوت است. در این مطلب از منطقه آوای فرهنگ، شما را با متداول ترین روش های چاپ آشنا می کنیم تا بتوانید اکثر فایل ها، تصاویر و اسناد مورد نیاز خود را به راحتی چاپ کنید; پس تا آخر صبر کن



چگونه از Word چاپ کنیم؟

برای چاپ در Word، ابتدا باید از منوی File روی Print کلیک کنید. برای پیش نمایش هر صفحه، فلش های جلو و عقب را در پایین صفحه انتخاب کنید. اگر متن کوچک است و خواندن آن دشوار است، می توانید آن را با استفاده از نوار پایین صفحه بزرگ کنید. در نهایت تعداد کپی ها و سایر تنظیمات مورد نظر خود را تنظیم کنید و سپس روی Print کلیک کنید.



چگونه از اکسل پرینت بگیریم؟

برای چاپ در اکسل ابتدا سلول هایی را که می خواهید چاپ کنید با استفاده از گزینه Set Print Area انتخاب کنید و روی گزینه Print در منوی File کلیک کنید یا CTRL+P را فشار دهید. توصیه می شود از پیش نمایش چاپ در اکسل استفاده کنید تا ببینید دقیقاً چه چیزی و چگونه چاپ خواهید کرد.

در اکسل روی یک صفحه چاپ کنید، در اکسل روی یک صفحه کامل چاپ کنید و حاشیه سفید را بردارید

اگر در اکسل مهارت تایپ دارید، احتمالاً با مشکل چاپ چند صفحه به جای یک صفحه مواجه شده اید. در برخی موارد، چند خط از صفحات جدید چاپ می شود که باعث هدر رفتن کاغذ می شود.

برای حل این مشکل باید به منوی View رفته و از قسمت Views کتاب کار گزینه «Page Layout» را انتخاب کنید. این روش نمایش داده ها را به گونه ای تغییر می دهد که مقیاس ها را در بالا و سمت چپ کاربرگ ببینید. در این بخش می توانید عرض ستون را کاهش دهید تا داده های خود را در یک صفحه قرار دهید. برای انجام این کار نشانگر را روی عنوان ستونی که می خواهید اندازه آن را کاهش دهید قرار دهید، سپس کلیک کنید و بکشید. هنگامی که تمام اطلاعات یک صفحه را پر کردید، می توانید آن را چاپ کنید.

برای چاپ تمام صفحه نیازی به تغییر چیزی ندارید. به سادگی File > Print > Print را انتخاب کنید. اگر محدوده ای از سلول ها را انتخاب کرده اید اما می خواهید کل صفحه را چاپ کنید، قبل از فشار دادن چاپ به حالت تمام صفحه بروید.

برای تغییر مرزهای کاربرگ خود، ابتدا باید نمای کاربرگ اکسل را پیدا کنید. از این منو، روی تب Margins در قسمت Options در قسمت Page Setup کلیک کنید. شما می توانید حاشیه را به روش های مختلف تغییر دهید.

ابتدا، شما می توانید یکی از قالب های از پیش ساخته شده حاشیه اکسل را انتخاب کنید. این گزینه ها محدود، ثابت و گسترده هستند. با هر یک از این گزینه‌ها، باید حاشیه‌های کاربرگ فعلی را به باریک‌تر تغییر دهید تا فضای حاشیه کاهش یابد.

فیلدهای کاربرگ فعلی را به Narrow تغییر دهید تا ببینید آیا با سلیقه شما مطابقت دارد یا خیر. با نمونه چاپی ادامه دهید تا ببینید فایل شما چگونه خواهد شد. اگر فیلدهای کاربرگ فعلی خود را به Narrow تغییر داده اید و این کاهش برای شما کافی است، باید از فیلدهای سفارشی استفاده کنید.


چاپ از یک صفحه وب (Google Chrome و Firefox)

اگر می خواهید از صفحه اینترنت و از مرورگر گوگل کروم پرینت بگیرید، ابتدا باید مرورگر را باز کرده و به صفحه وب مورد نظر بروید. اگر نمی خواهید بخشی از صفحه را چاپ کنید، می توانید بخشی از آن را در صفحه وب پنهان کنید. به عنوان مثال، اگر یک کادر محاوره ای در صفحه دارید، می خواهید آن را مخفی یا کوچک کنید تا نتواند چاپ کند.

پس از انجام این مراحل، Ctrl+P یا Command-P (Mac) را روی صفحه کلید خود فشار دهید. همچنین می توانید روی منوی 3 نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و گزینه Print را انتخاب کنید تا Print باز شود. جعبه



از Google Chrome چاپ کنید

در این مرحله صفحه تنظیمات چاپ صفحه باز می شود و می توانید پیش نمایشی از صفحات مورد نظر را در سمت چپ مشاهده کنید. در نهایت، باید Destinations را باز کنید و روی Show More کلیک کنید تا چاپگری را که می خواهید چاپ کنید انتخاب کنید. در صورت نیاز می توانید صفحات چاپی خود را سفارشی کنید. برای این کار بر روی گزینه چاپ کلیک کنید تا صفحات چاپ شوند.

اگر با فایرفاکس کار می کنید و با سوالی در مورد نحوه چاپ مواجه هستید، ابتدا باید به صفحه ای که می خواهید چاپ کنید بروید. سپس Ctrl+P (ویندوز) یا Command-P (Mac) را فشار دهید تا صفحه چاپ باز شود.


اسکرین شات از صفحه وب فایرفاکس

در قسمت انتخاب چاپگر، چاپگر مورد نظر را انتخاب کنید. اگر چاپگر خود را در این لیست پیدا نکردید، باید روی دکمه Find Printer کلیک کنید تا آن را پیدا کرده و به لیست چاپگرها اضافه کنید. سپس در قسمت Page Ranger تعداد صفحاتی را که می خواهید چاپ کنید انتخاب کنید. همچنین می توانید تعداد کپی ها را در قسمت Number of Copies مشخص کنید. در نهایت روی دکمه چاپ کلیک کنید تا چاپ صفحات مورد نظر شما شروع شود.



یک عکس چاپ کنید

برای چاپ عکس روی چاپگر رنگی، باید گزینه چاپ را انتخاب کنید. در تب General، چاپگری را که استفاده می‌کنید و تعداد کپی‌هایی را که می‌خواهید چاپ کنید، مشخص کنید. اگر می خواهید موقعیت و اندازه تصویر را تغییر دهید، به تب تنظیمات تصویر بروید. همچنین می توانید موقعیت تصویر را روی صفحه با کشیدن آن در قسمت پیش نمایش تنظیم کنید.

اگر قصد دارید از کاغذ عکس با کیفیت بالا استفاده کنید، به بخش Setup صفحه بروید و نوع کاغذ مناسب خود را انتخاب کنید. همچنین باید به تب Image Quality رفته و تنظیمات High Quality را انتخاب کنید تا بهترین کیفیت تصویر را دریافت کنید. در نهایت بر روی گزینه print کلیک کنید.

توجه داشته باشید که برخی از گزینه های ذکر شده در بالا ممکن است در برخی از مدل های چاپگر نمایش داده نشوند. این به این دلیل است که درایورهای چاپگر آنها به شما اجازه تغییر برخی تنظیمات را نمی دهند. به عنوان مثال، اگر نمی توانید برگه "کیفیت تصویر" را پیدا کنید، به این معنی است که چاپگری که استفاده می کنید از این تنظیمات پشتیبانی نمی کند.


چاپ ذخیره به صورت PDF (PDF)

در هر برنامه ای که قابلیت چاپ و باز کردن آن را دارد فایل مورد نظر را انتخاب کنید. در این مرحله منوی File و سپس Print را انتخاب کنید. Adobe PDF را از لیست چاپگرهای موجود در کادر محاوره ای Print انتخاب کنید. برای استفاده از چاپگر PDF Acrobat روی گزینه Print کلیک کنید. در نهایت روی OK کلیک کنید و یک نام جدید برای فایل خود انتخاب کنید. در انتهای راه توضیح دهید.



چگونه به صورت افقی چاپ کنیم؟

چاپگرها می توانند در حالت عمودی و افقی چاپ کنند. برای تغییر حالت افقی، قبل از چاپ سند، باید به قسمت File رفته و دکمه Properties را در کنار نام چاپگر انتخاب کنید. نام برگه ای که در آن تنظیمات برگزیده چاپ را تنظیم می کنید ممکن است بسته به نوع چاپگر نصب شده متفاوت باشد. اما به طور کلی به آن کوک یا کوک برگ می گویند. باید بخشی با عنوان جهت گیری وجود داشته باشد. برای تغییر حالت افقی، روی دکمه رادیویی Landscape کلیک کنید.

چگونه چاپ دورو انجام دهم؟ چاپ پشت و جلو یا زوج و فرد

چاپ دو طرف کاغذ را چاپ دو طرفه می نامند. برخی از چاپگرها قابلیت چاپ خودکار در دو طرف صفحه را دارند (چاپ دو طرفه خودکار). چاپگرهای دیگر دستورالعمل هایی را ارائه می دهند تا بتوانید به صورت دستی صفحات را برای چاپ در سمت دیگر (چاپ دو طرفه) دوباره قرار دهید. ابتدا دفترچه راهنمای چاپگر یا سازنده خود را بررسی کنید تا ببینید آیا چاپگر شما می تواند در هر دو طرف کاغذ چاپ کند (چاپ دو طرفه).

برای چاپ دو طرفه خودکار ابتدا باید روی File و سپس Print کلیک کنید. در قسمت Settings اگر از دو طرف پرینت وجود داشته باشد به این معنی است که چاپگر شما دارای چاپ دو طرفه خودکار است. با استفاده از این گزینه فایل شما به صورت خودکار در دو طرف کاغذ چاپ می شود و نیازی به انجام کار اضافی نخواهید داشت.

چاپ دوبل

اگر چاپگر شما قابلیت چاپ دو برابر خودکار را ندارد، باید این کار را به صورت دستی انجام دهید. از مسیرهای زیر می توانید در دو طرف پرینت بگیرید.

ابتدا روی منوی File کلیک کرده و Print را انتخاب کنید. در قسمت تنظیمات، روی Print All Pages کلیک کنید. در پایین کادر، روی Print only some pages کلیک کنید، سپس روی دکمه Print در بالا کلیک کنید. پس از چاپ هر صفحه، صفحات را برگردانید و در قسمت تنظیمات روی Print All Pages کلیک کنید. در پایین کادر، روی Print-nummered pages only کلیک کنید و سپس روی Print کلیک کنید.



چگونه A5 چاپ کنیم؟

برای این منظور فایلی را که می خواهید به سایز A5 یا هر فرمت دیگری تبدیل کنید باز کنید و روی گزینه file کلیک کنید. سپس اندازه چاپ و کاغذ خود را انتخاب کنید. در این بخش، قالب انتخابی باید متناسب با نیاز شما باشد.

برادر گیاهی

برای چاپ فایل های Letter بر روی کاغذ A5، Letter و A5 را انتخاب کنید. برای چاپ سند روی گزینه چاپ کلیک کنید.



چگونه چاپ را لغو کنیم؟

برای لغو چاپ، روی نوار وظیفه ویندوز (Task Manager) و نماد چاپگر در قسمت پایین سمت راست صفحه کلیک راست کنید. اگر نماد چاپگر را نمی بینید، روی فلش در نوار وظیفه کلیک کنید تا نماد پنهان نشان داده شود. اگر هنوز نمی توانید نماد چاپگر را ببینید، به این معنی است که کار چاپ قبلاً به چاپگر مورد نظر ارسال شده است و برای لغو و توقف چاپ در ویندوز خیلی دیر شده است. بنابراین می توانید چاپ را روی چاپگر متوقف کنید. برای این کار باید چاپگر را خاموش کنید، سپس عملیات چاپ را از کامپیوتر متوقف کنید و در نهایت کامپیوتر را ریستارت کنید.

بیشتر بخوانید: https://avafarhang.com/how-to-print/