برای ابعاد بزرگتر از 4 متر عرض و 2.5 متر ارتفاع بهتر است از پنجره های پی وی سی استفاده نشود بلکه از پنجره های آلومینیومی استفاده شود که مقاومت آنها 10 تا 15 برابر بیشتر از پنجره های پی وی سی است. تولید این ابعاد با پروفیل upvc غیر استاندارد بوده و پنجره از مقاومت و استحکام کافی برخوردار نیست و هنگام باز و بسته شدن لرزش زیادی در سرتاسر پنجره احساس می شود. این بهترین توصیه ای است که از تولید کنندگان پنجره پی وی سی خواهید شنید.



برای طبقات بالا بالای 10 طبقه از پنجره های upvc با ارتفاع کمتر از 1/40 استفاده کنید و ارتفاع پنجره شما نباید بیشتر از این عدد باشد و عرض آن نباید بیشتر از 2 برابر ارتفاع او باشد. زیرا به دلیل فشار باد زیاد در طبقات بالا، اگر پنجره ارتفاع بالایی داشته باشد، میزان فشار بسیار بیشتر از ارتفاع کم پنجره خواهد بود. در هنگام استفاده تحت تاثیر فشار باد، پنجره تغییر شکل داده و شکم را می کشد و کیفیت عایق حرارتی خود را از دست می دهد و با وزش باد صدای باد شنیده می شود. در طبقات بالاتر، اگر قصد استفاده از پنجره های بزرگ را دارید، حتما از پنجره های آلومینیومی استفاده کنید که 10 تا 15 برابر بیشتر از پنجره های upvc در برابر باد مقاوم هستند.



اگر می خواهید از پنجره های یو پی وی سی در بیابان ها و مناطق گرم و خشک با نور شدید آفتاب استفاده کنید، حتما از یک برند درجه یک مانند ویستابست استفاده کنید که استاندارد RAL آلمان را دارد و در برابر آن مناطق مقاوم است. در این مناطق هرگز از این پنجره ها یا طرح های چوبی استفاده نکنید زیرا به شدت گرما را منعکس می کنند و در برابر نور خورشید تغییر رنگ می دهند.

مطالعه از رفرنس: https://upvcmaster.com/پنجره-دوجداره-upvc-در-کرج/