تجهیزات استخر اصطلاحی برای ابزار و تجهیزات نگهداری و راه اندازی استخر است. تجهیزات استخر شامل فیلتر، پمپ، بخاری، کلر، پاک کننده، کفگیر، چراغ، نردبان و غیره است. این مقاله بر روی سه تجهیزات مهم استخر تمرکز خواهد کرد: فیلتر شنی، پمپ استخر و کلر استخر.

فیلتر شنی برای استخر

احتمالاً می دانید که تمیز و شفاف نگه داشتن آب استخر چقدر مهم است. یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای انجام این کار استفاده از فیلتر شنی است که خاک و زباله‌ها را در بستری از ماسه به دام می‌اندازد.

فیلتر شنی استخر نوعی فیلتر است که از ماسه به عنوان فیلتر استفاده می کند. این کار با به دام انداختن خاک و زباله در فضاهای بین دانه های شن و ماسه در حین عبور آب کار می کند. فیلتر شنی به شستشوی معکوس منظم برای حذف کثیفی انباشته شده و بازگرداندن کارایی نیاز دارد.

اما آیا می دانستید که فیلترهای شنی انواع مختلفی دارند؟ در زیر سه فیلتر شنی استخری مختلف را توضیح خواهیم داد: فیلتر شنی سریع، فیلتر شنی کند و فیلتر شنی فشاری.

فیلتر شنی سریع

این نوع فیلترها از یک مخزن بزرگ پر از شن و ماسه استفاده می کنند. آب با سرعت زیاد در مخزن جریان می یابد و ماسه به عنوان یک مانع فیزیکی برای جلوگیری از ظهور ذرات بزرگتر از 0.2 میلی متر عمل می کند.

تجهیزات استخر بادوام

یک فیلتر شنی سریع می تواند آب زیادی را جذب کند و بیشتر کدورت و باکتری ها را از بین ببرد. با این حال، برای جلوگیری از رشد جلبک ها و گرفتگی، نیاز به شستشوی معکوس منظم (به پشت زهکش برای تمیز کردن فیلتر) و عملیات شیمیایی دارد.

شن و ماسه را به آرامی فیلتر کنید

این نوع فیلتر از یک مخزن کوچک پر از ماسه ریز استفاده می کند. یک فیلتر شنی کند می تواند آب بسیار شفاف و ایمن را بدون استفاده از مواد شیمیایی یا شستشوی معکوس تولید کند. با این حال، برای بهره برداری و نگهداری به فضا و زمان بیشتری نیاز دارد.

فیلتر شنی تحت فشار

این نوع فیلتر از یک ظرف استوانه ای پر از ماسه یا مواد دیگر استفاده می کند. فیلتر شنی تحت فشار می تواند ذرات ریز و آلاینده ها را سریعتر از فیلتر شنی با سرعت بالا حذف کند و می تواند در هر جهت و منطقه ای عمل کند. با این حال، به انرژی و هزینه های نگهداری بیشتری نیز نیاز دارد و نمی تواند همه میکروارگانیسم ها یا مواد محلول را حذف کند.

همانطور که می بینید، هر نوع فیلتر شنی استخر دارای مزایا و معایبی است. با توجه به فاکتورهای زیر می توانید یکی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد. انتخاب فیلتر شنی آسان خواهد بود.

اندازه استخر

کیفیت آب،

بودجه و اولویت


پمپ استخر


پمپ استخر وسیله ای است که آب را در سیستم استخر به گردش در می آورد. آب استخر را از طریق کفگیر و زهکش اصلی بیرون می کشد و آن را قبل از بازگرداندن به استخر از طریق فیلترها، بخاری ها، کلریناتورها و سایر لوازم جانبی وارد می کند. پمپ استخر وظیفه شفاف و تمیز نگه داشتن آب و همچنین توزیع یکنواخت مواد شیمیایی در سراسر استخر را بر عهده دارد. اندازه پمپ استخر باید بر اساس ظرفیت و سرعت جریان سیستم استخر باشد.

پمپ استخر بخشی جدایی ناپذیر از سیستم فیلتراسیون استخر است که آب را برای شنا تمیز و ایمن نگه می دارد. پمپ های استخر بسته به نیاز و ترجیحات صاحب استخر در انواع، اندازه ها و سرعت های مختلف تولید می شوند.

انواع پمپ استخر

سه نوع اصلی پمپ استخر وجود دارد: تک سرعته، دو سرعته و سرعت متغیر. هر نوع دارای مزایا و معایب خاص خود و همچنین شاخص های مختلف بهره وری انرژی است.

پمپ های استخری تک سرعته رایج ترین و مقرون به صرفه ترین انواع پمپ های استخری هستند. این تجهیزات استخر بدون توجه به تقاضا یا شرایط استخر با سرعت ثابت کار می کند.

اگرچه نصب و نگهداری این تجهیزات استخر آسان است، اما انرژی بیشتری نسبت به سایر پمپ های استخر مصرف می کنند و می توانند پر سر و صدا باشند.

پمپ استخر دو مرحله ای دارای دو تنظیم سرعت بالا و پایین می باشد. این دستگاه های استخر بسته به نیاز استخر می توانند بین دو سرعت به صورت دستی یا خودکار جابجا شوند.

پمپ های استخری دو سرعته نسبت به پمپ های استخری تک سرعته انرژی کارآمدتری دارند، اما نسبت به پمپ های استخری با سرعت متغیر کمتر از مصرف انرژی برخوردار هستند. این تجهیزات استخر نیز نسبت به پمپ های تک سرعته استخر بی صداتر هستند، اما قیمت بیشتری دارند.

پمپ های استخری با سرعت متغیر پیشرفته ترین و کم مصرف ترین انواع پمپ های استخری هستند. این تجهیزات استخر می توانند به طور مداوم سرعت و سرعت جریان را با توجه به تقاضا یا شرایط استخر تنظیم کنند.

پمپ‌های استخری با سرعت متغیر گران‌ترین نوع پمپ استخر هستند، اما می‌توانند تا 90 درصد در هزینه‌های انرژی در مقایسه با پمپ‌های استخر تک سرعته صرفه‌جویی کنند. این تجهیزات استخر نیز بی صداترین و بادوام ترین نوع پمپ استخر است.

نحوه انتخاب پمپ استخر

انتخاب پمپ استخر به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

اندازه و شکل استخر

حجم و سرعت گردش آب

نوع و اندازه فیلتر

تعداد و اندازه جت ها، آبشارها، فواره ها یا سایر ویژگی ها

آب و هوا و منطقه استخر.

بودجه و ترجیحات صاحبان استخر

چند دستورالعمل کلی برای انتخاب پمپ استخر:

پمپ استخری را انتخاب کنید که با اندازه و ظرفیت فیلتر مطابقت داشته باشد

یک پمپ استخر بسازید که بتواند کل حجم آب استخر را در 8 ساعت یا کمتر به گردش درآورد

پمپ استخری را انتخاب کنید که دارای رتبه بازده انرژی بالایی باشد و با قوانین و مقررات محلی مطابقت داشته باشد

پمپ استخری را انتخاب کنید که دارای گارانتی و برند معتبر باشد

ضد عفونی کردن استخر

دستگاه کلر استخر دستگاهی است که کلر را به آب استخر اضافه می کند. کلر یک ماده شیمیایی است که باکتری ها، جلبک ها و سایر میکروارگانیسم هایی را که می توانند باعث مشکلات سلامتی و آلودگی آب شوند، از بین می برد. کلرزنی استخرها می تواند به صورت دستی یا خودکار انجام شود.

کلرزنی دستی استخر به کاربر نیاز دارد که گرانول یا گرانول کلر را به یک دیسپنسر یا فیدر اضافه کند.

کلر زنی اتوماتیک استخر از یک تایمر یا سنسور برای تزریق کلر مایع یا آب نمک به سیستم استخر استفاده می کند. کلر استخر باید با توجه به نیاز کلر و سطح آب استخر تنظیم شود.


اخرین حرف

همه صاحبان استخر به تجهیزات اولیه استخر نیاز دارند که فیلتر شنی، پمپ استخر و کلرزن استخر است. بهترین راه برای یافتن تجهیزات استخر، خرید از یک فروشگاه معتبر است. پایاگسترش خورشید تابان و فروشگاه اینترنتی payagostaresh.ir تجربه زیادی در ارائه تجهیزات دریایی در بازار دارند. این مجموعه بهترین پمپ استخر و لوازم جانبی را نشان می دهد.

مراجعه به سایت: https://www.asriran.com/fa/news/892305/%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%B1-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7-%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B4