دانستن دقیق زمان مراجعه به متخصص مغز و اعصاب بسیار مهم و اساسی است. زیرا تشخیص زودهنگام و درمان سریع مشکلات مربوط به مغز و اعصاب می تواند از عوارض جانبی و بدتر شدن علائم جلوگیری کند. متخصصان مغز و اعصاب پزشکانی هستند که در تشخیص و درمان بیماری های سیستم عصبی تخصص دارند.

اگر یک پزشک عمومی علائم یک اختلال عصبی را تشخیص دهد، ممکن است بیمار را به متخصص مغز و اعصاب ارجاع دهد. این پزشک عمومی ممکن است یک روانپزشک باشد که تفاوت بین روانپزشک و روانشناس است.


یک متخصص مغز و اعصاب یا متخصص مغز و اعصاب بیاورید

مغز عضوی بسیار حساس است و هر مشکل کوچکی در آن باعث ناراحتی زیادی در بدن می شود. بنابراین می توان گفت که او بهترین متخصص مغز و اعصاب است که می تواند به سرعت این گونه مشکلات را شناسایی و راه حل های مناسبی برای آنها ارائه دهد.

این راه حل ها می توانند از درمان دارویی ساده تا جراحی متفاوت باشند، اما این متخصص مغز و اعصاب است که تعیین می کند به کدام یک از این روش ها نیاز دارید. البته باید بدانید که خوشبختانه بیشتر بیماری های مغزی نیازی به جراحی ندارند و تنها با دارو قابل بهبود هستند.

اگر به دنبال بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران هستید، به شما توصیه می کنیم به یک متخصص مغز و اعصاب مجرب و مجرب مراجعه کنید که با انواع بیماری ها و جراحی ها اعم از متخصص مغز و اعصاب، متخصص مغز و اعصاب، روانپزشک، روانشناس و جراح ستون فقرات سروکار دارد. ... کاربرد.

قبل از اینکه چه زمانی باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم، به ارائه برخی از فوق تخصص های رشته مغز و اعصاب می پردازیم که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

✓ صرع

✓ ذهنی

✓ مراقبت های عصبی

✓ اختلالات خودمختاری

✓ نورولوژی یا آنا

✓ نورولوژی عروقی

✓ طب عصبی عضلانی

✓ اختلالات رشد عصبی

✓ بیماری های عصبی و درمان بیماری ها



علائم شایع بیماری های عصبی

1- سردرد:

سردرد مشکلی است که هر یک از ما حداقل یک بار آن را تجربه کرده ایم. ما می توانیم دردی را که وارد سینوس ها شده و به قسمت فوقانی و عضلات سر، گردن، شانه ها منتقل شده و از قسمت تحتانی جمجمه و مغز حرکت کرده است، احساس کنیم. علائم شدیدتر این سردردها، مانند سردردهای میگرنی، می تواند شامل حالت تهوع و استفراغ، یا سردرد مداومی باشد که برای مدت طولانی ادامه دارد، سردردی که به طور ناگهانی ظاهر می شود.

2- درد مزمن:

درد مزمن دردی است که ماه ها یا سال ها طول می کشد. این درد ممکن است به دلیل یک بیماری یا آسیب جسمی یا روحی باشد، اما اگر بیشتر از حد معمول طول بکشد، ممکن است علت مشکل دیگری در بدن باشد. زمانی که درمانگر و پزشک عمومی نتوانند این درد را برطرف کنند، باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنند.

3- سرگیجه:

بی میلی را می توان از بسیاری جهات مشاهده کرد. متخصصان مغز و اعصاب می توانند اسکولیوز را در صورتی که ناشی از عدم ثبات یا نگاه کردن از ارتفاع به پایین باشد، درمان کنند. بنابراین برای شناخت و درک علل نوروپاتی و سرگیجه می توانید به کلینیک مغز و اعصاب رها مراجعه و یا با متخصصین متخصص ما تماس بگیرید.

4- گزگز و بی حسی بدن:

این حالت به دلایل مختلفی ایجاد می شود مانند نشستن به گونه ای که جریان خون قطع شود یا خوردن غذای نامناسب برای مدتی یا نخوردن این عامل ظاهر می شود. اگر سوزش و بی حسی ادامه یابد یا به طور ناگهانی ظاهر شود و حتی در یک طرف بدن رخ دهد، باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

5- ضعف های بدن:

عامل دیگری که به ما می گوید چه زمانی به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم، ضعف بدن است. احساس ضعفی که باید در مورد آن به پزشک مراجعه کنید بیشتر از خستگی مفرط یا درد عضلانی پس از پیاده روی زیاد یا بلند کردن وسایل سنگین است. ضعف عضلانی به گونه ای است که باید انرژی زیادی را صرف قسمت های متحرک بدن کنید و این دلیلی برای مراجعه به پزشک متخصص خواهد بود.

6- مشکلات حرکتی:

مشکلات حرکتی مانند مشکل در راه رفتن، کلافگی، لرزش غیر طبیعی و لرزش اعضای بدن و غیره. همه این شرایط می تواند علت مشکلات جدی و جدی سیستم عصبی باشد. البته باید توجه داشت که برخی از این مشکلات و علائم مانند لرزش بدن می تواند ناشی از عوارض جانبی دارو یا اضطراب در فرد باشد.

تور 7:

تشنج یا انقباضات ممکن است خیلی زود باشد یا به خوبی مشاهده شود. علائم تشنج از از دست دادن هوشیاری تا لرزش ناگهانی دست ها و پاها، مشکل در تنفس، گیجی و غیره متغیر است. می تواند تا حملاتی که به طور ناگهانی و بدون دلیل خاصی رخ می دهند، باید فوراً با متخصص مشورت کنید. یک پزشک عمومی فقط به شما کمک می کند تا شدت و شدت حمله را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که چه زمانی باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم.

8- مشکلات بینایی:

مشکل بینایی می تواند به دلیل افزایش سن یا مشکلات سیستم عصبی باشد. اگر مشکل بینایی به طور تصادفی و ناگهانی در هر دو چشم رخ داده است، باید به چشم پزشک مراجعه کنید. یک چشم پزشک یا پزشک عمومی تصمیم می گیرد که آیا ارجاع به متخصص مغز و اعصاب ضروری است یا خیر.

9. از دست دادن حس:

اختلالات گفتاری، تغییرات شخصیتی و مشکلات حافظه از علائم اختلالات سیستم عصبی، مغز و نخاع است. برخی از این علائم ممکن است ناشی از ناتوانی یادگیری یا بیماری مانند بیماری آلزایمر باشد.

10- بی نظمی در الگوی خواب:

یکی از دلایل آشکار اختلال در زمان خواب، میل به دیر خوابیدن به دلیل اضطراب و شرایط شبه کابوس است و برخی از این بی نظمی های الگوی خواب به دلیل اختلالات عصبی است. به عنوان مثال می توان به نیاز ناگهانی به خواب اشاره کرد که یک اختلال ژنتیکی مزمن است که بدون دلیل ظاهری رخ می دهد و سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار می دهد.

بسیاری از این علائم ممکن است به دلیل اختلالات عصبی نباشد. تنها افرادی که می توانند به شما در تصمیم گیری کمک کنند و شما را به متخصص مغز و اعصاب ارجاع دهند، پزشک عمومی و پزشک مراقبت های اولیه شما خواهند بود.


چه زمانی باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم؟

در صورت داشتن علائم و نشانه های عصبی که برخی از آنها عبارتند از:

✓ گیج

✓ سرگیجه شدید

✓ ضعف شدید عضلانی

✓ فلج جزئی یا کامل

✓ از دست دادن هماهنگی بدنی

✓ سردردهای مداوم یا شدید

✓ تغییرات حسی که بر حس لامسه، بینایی، بویایی یا چشایی تأثیر می گذارد.



گاهی اوقات مشکلات عصبی به طور ناگهانی رخ می دهد و ممکن است نشان دهنده سکته باشد. برخی از علائمی که باید مراقب باشید و جدی بگیرید عبارتند از:

✓ سرگیجه شدید

✓ سردرگمی

✓ ضعف در بازو، دست یا پا

✓ از دست دادن ناگهانی بینایی.

✓ بی حسی در یک طرف بدن

✓ Iznenadni problemi pri govoru

✓ خارش یا خارش

تفاوت بین متخصص مغز و اعصاب و جراح مغز و اعصاب

جراح مغز و اعصاب جراحی را انجام می دهد که سیستم عصبی را درگیر می کند. متخصصان مغز و اعصاب و جراحان مغز و اعصاب هر دو بیماری هایی را که بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد درمان می کنند. با این حال، جراحان مغز و اعصاب جراحی انجام می دهند، اما آسیب شناسان اعصاب نمی توانند

جراحان دانشکده پزشکی را به پایان رسانده اند و آموزش و تخصص ویژه ای در زمینه مغز و اعصاب دریافت کرده اند. آنها پس از اتمام دوره آموزشی مغز و اعصاب، مطالعه جراحی مغز و ستون فقرات را آغاز خواهند کرد.

به طور کلی، اولین فرد باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کند تا علائم خود را ارزیابی کند و در مورد برنامه درمانی تصمیم گیری کند. اگر متخصص مغز و اعصاب بگوید فردی نیاز به جراحی دارد، به جراح مغز و اعصاب مراجعه می کند.


اخرین حرف

متخصصان مغز و اعصاب شرایط مربوط به سیستم عصبی را تشخیص و درمان می کنند. این متخصصان روش های مختلفی را برای کمک به بیماران در تشخیص و درمان اختلالات عصبی انجام می دهند. اگر به دنبال بهترین متخصص مغز و اعصاب هستید می توانید به کلینیک رها مراجعه کنید تا تفاوت آن را با سایر کلینیک ها ببینید. این کاینیک از بهترین و با تجربه ترین پزشکان در هر جایی برای درمان بیماری های عزیزان خود استفاده می کند.

مشاهده متن کامل: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-مغز-و-اعصاب-شیراز