افزونه Really Simple Prevention Spam WordPress Captcha یکی از آن افزونه هایی است که برای هر سایت وردپرسی بسیار مهم است و نداشتن این نوع افزونه ها می تواند باعث افزایش اسپم سایت شما شود. افزونه Really Simple Captcha یکی از دسته پلاگین هایی است که شما پیکربندی می کنید. برای جلوگیری از ارسال نظرات رباط می توانید وارد سایت خود شده و اسپم ثبت کنید. استفاده از این افزونه بسیار آسان است و من محمد سلاشوری قصد دارم در ادامه این مقاله به بررسی و معرفی ویژگی های این افزونه بپردازم. به تماشا ادامه بده..

یک پلاگین بسیار ساده CAPTCHA

همانطور که از نام این افزونه وردپرس پیداست، کار با آن بسیار آسان است و این سادگی به سطح امنیت سایت شما نیز می رسد. سایت به تنهایی." فراهم می کند، می توانید برای امنیت بیشتر از افزونه های دیگر استفاده کنید"

چگونه یک پلاگین CAPTCHA واقعا ساده کار می کند

این افزونه بسیار ساده است و بر خلاف بسیاری از راه حل های دیگر PHP CAPTCHA، از توابع PHP و خواندن کد استفاده نمی کند، بلکه آنها را به عنوان یک فایل موقت ذخیره می کند. این به شما امکان می دهد بدون نگرانی در مورد تداخل با سایر کدها یا افزونه ها از آن استفاده کنید.

در این افزونه هنگام ایجاد CAPTCHA دو فایل ایجاد می شود. یکی یک فایل تصویری CAPTCHA و دیگری یک فایل متنی است که پاسخ صحیح را در CAPTCHA ذخیره می کند.

دو فایل دارای پیشوند یکسان (تصادفی) در نام فایل خود هستند (به مثال زیر مراجعه کنید)

به عنوان مثال "a7hk3ux8p.png" و "a7hk3ux8p.txt". در این مورد و نمونه‌های دیگر، وقتی پاسخ‌دهنده در پاسخ به تصویر «a7hk3ux8p.png» به «K5GF» پاسخ می‌دهد، Really Simple CAPTCHA هش «K5GF» را محاسبه می‌کند و آن را با هش ذخیره‌شده در «a7hk3ux8p.txt» مقایسه می‌کند و اگر این دو مطابقت داشته باشند، پاسخ صحیح تایید می شود.

چگونه یک پلاگین CAPTCHA واقعا ساده را نصب کنیم


توجه داشته باشید که قبل از نصب و فعال سازی افزونه وردپرس، یک نسخه پشتیبان کامل از وب سایت و فایل های پایگاه داده خود تهیه کنید

ابتدا افزونه را دانلود کرده و در وردپرس خود نصب کرده و فعال کنید.

پس از انتخاب این گزینه وارد صفحه تنظیمات این افزونه می شوید

خوب همانطور که می بینید در کنار این منو گزینه هایی وجود دارد که به شما امکان استفاده از کد کپچا را در قسمت های مختلف می دهد مانند: صفحه ورود (بخش هایی از صفحه که نیاز به ورودی کاربر دارد)، صفحه ثبت نام، بخش نظرات، بازیابی رمز عبور را فراموش کرده اید اگر گزینه ثبت نام و ورود کاربر را در وب سایت خود ایجاد کرده اید، پیشنهاد می کنیم آن را فعال کرده و گزینه هایی را تنظیم کنید.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، سه گزینه برای انتخاب حالت های مختلف وجود دارد که به شما امکان می دهد یکی از حالت های مناسب برای کاربران و اتصالات را انتخاب و فعال کنید.

گزینه اول مخفی است

این گزینه کد کپچا را برای گیرنده واقعی پنهان می کند و دستور پیوند را اجباری می کند

گزینه دوم ساده است

این گزینه به شما این امکان را می دهد که قالب (تصویر کپچا) را برای کاربر و رباط اجباری کنید که بهترین گزینه ای است که پیشنهاد می کنیم زیرا کد موجود در فایل های داخلی سایت شما را فراخوانی می کند و لازم است سایت شما به https متصل نباشد. ://www.google.com/recaptcha و سریعتر کار می کند.

گزینه سوم reCaptcha است

این گزینه به شما امکان می دهد از صفحه Google Captcha نشان داده شده در بالا برای قالب ها استفاده کنید. با انتخاب این گزینه می توانید هر دو کد SITE KEY و SECRET KEY را از Google Captcha دریافت کرده و در کادر وارد کنید تا تصاویر سایت شما فعال شود.

برداشت شده از: https://blogten.ir/really-simple-captcha-pl/