خواب راحت و آرام برای همه افراد بسیار مهم است، به همین دلیل افراد علاقه مند به فراهم کردن مکانی مناسب و نرم برای خواب هستند. امروزه با وجود اینکه تشک های طبی در سراسر دنیا در اشکال و اندازه های مختلف سفتی و نرمی تولید می شوند، اما اکثر مشتریان هیچ اطلاعی از ویژگی ها و نکات مهم خرید کالا ندارند. بسیاری از افراد تصور می کنند که تشک طبی مخصوص کسانی است که دیسک کمر یا درد شدید ستون فقرات دارند، این موضوع را انکار نمی کنیم، اما می خواهیم بگوییم که تشک طبی فقط برای این گونه افراد نیست و به هر حال برای پیشگیری است. از کمردرد، بهترین انتخاب در میان سایر محصولات خواب برای کسانی است که به سلامت جسمی و هیکل خود اهمیت می دهند. امروزه با توجه به حساسیت بالای خریداران به سلامت خواب آنها که ارتباط تنگاتنگی با کیفیت تشک ها دارد، شرکت های تولیدی دست به تولید تشک هایی زده اند که حداکثر سازگاری را با بدن افراد دارد و به این ویژگی ها ارگونومی گفته می شود. به همین منظور تشک هایی به نام تشک طبی به بازار عرضه شد که به میزان قابل قبولی با توجه به بدن انسان منبت کاری شده بود. کارشناسان به تدریج با تمرکز بیشتر بر روی طراحی بهبود یافته این مدل، مدل دیگری به نام طب بهار را طراحی کردند که حداکثر راحتی و استانداردها را برای خرید به ارمغان می آورد.

ویژگی های یک تشک طبی خوب و استاندارد

اولین ویژگی یک تخت طبی خوب این است که تشک نباید طوری باشد که بدن شما در آن فرو برود یا به اصطلاح با قرار دادن بدن در وسط تشک حفره ایجاد شود و بدن شما بیفتد. بر او. Medical mattress


مطمئن شوید که تشک طبی انتخابی شما خیلی سفت یا خیلی نرم نباشد. تشک های سفت و نرم هم می توانند باعث کمردرد شوند.

اطمینان حاصل کنید که تشکی که انتخاب می کنید از کیفیت خوبی برخوردار باشد. بهترین ترکیب برای یک تشک طبی خوب یک اسفنج است. متأسفانه مشاهده شده است که برخی از فروشندگان به جای تشک اسفنجی، تشک های آنولیتیک را به مصرف کنندگان ارائه می کنند. آنها بسیار سبک تر و ارزان تر از تشک های اسفنجی هستند و دو یا سه ماه بیشتر دوام نمی آورند.

تشک طبی خوب و استاندارد تشکی است انعطاف پذیر تا حدی که با فشار انگشت چند میلی متر فرو می رود مراقب باشید فقط چند میلی متر. این انعطاف به تشک اجازه می دهد تا فرم بدن را به خوبی حفظ کند و نقاط فشار کاهش یابد و از شکل گیری نامناسب و ناهمگن بدن جلوگیری می کند و تاثیر منفی بر بدن ندارد.

تشک مناسب نباید به مرور زمان از بین برود و حداقل 5 سال عمر مفید داشته باشد.

سعی کنید تشک طبی را انتخاب کنید که در ساختار خود دارای الیاف آنتی باکتریال و ضد حساسیت باشد. انواع پارچه های تشک، استحکام و دوام آنها، نوع دوخت و روش های تهیه و بسته بندی تشک از پارامترهایی است که کیفیت تشک را نشان می دهد.

در این قسمت قصد داریم اطلاعاتی در مورد انواع تشک تانیل چوب در اختیار شما قرار دهیم

مقدمه ای بر انواع تشک

تشک فنری:

این نوع تشک ها ساده ترین نمونه تشک هایی هستند که اغلب در مناطقی استفاده می شوند که اولین کار کاهش هزینه تشک است. این تشک ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند که عبارتند از: تشک فنری مجزا. تشک های دارای فنرهای به هم پیوسته دارای تعداد زیادی فنر هستند که حرکت هر کدام مستقل از دیگری است. از طرفی تشک فنری مجزا از فنرهای زیادی تشکیل شده است که به هم متصل هستند و حرکت هر کدام به دیگری بستگی دارد. از نقاط ضعف این تشک ها می توان به مدت کوتاه عمر آنها و قوس باقی مانده در نواحی میانی اشاره کرد.

تشک طبی:

تفاوت اصلی این نوع تشک ها با انواع فنری، نبود فنر در این تشک ها است. همچنین این تشک ها نسبت به سایر تشک های فنری دوام بیشتری دارند و معمولاً سخت تر و از مواد با کیفیت تری نسبت به تشک های فنری ساخته شده اند. اما این تشک ها همچنان این مشکل را دارند که آثار قوس و برآمدگی بدن روی آن ها می نشیند. در انتخاب این تشک، یکی از مهم ترین عواملی که باید در نظر بگیرید، جنس تشک است که برای شما حساسیت زا نیست.

تشک طبی فنری:

تشک های طبی فنری ما که اخیراً در بازار عرضه شده اند، به دلیل طراحی منحصر به فرد خود که پشتیبانی کامل از ستون فقرات را فراهم می کند، به سرعت در بین خریداران محبوبیت پیدا کرده اند و در نتیجه بدنی سالم در هنگام خواب دارند. همچنین این تشک ها نسبت به مدل های درجه یک عمر طولانی تری دارند. اما انتخاب صحیح این نوع تشک مستلزم دانستن ویژگی های یک تشک طبی استاندارد است.

ویژگی های تشک طبی فنری:

1. این تشک ها خیلی محکم نیستند، این تشک ها باید درزهای محکمی داشته باشند تا به مرور زمان شکافته نشوند. علاوه بر این، سطح این تشک ها نباید خیلی سفت باشد، بلکه باید نرمی و انعطاف خاصی داشته باشند. تشک های خیلی سفت می توانند به ستون فقرات آسیب بزنند و باعث ناهماهنگی آن شوند. البته توجه داشته باشید که تشک های بیش از حد نرم نیز می توانند باعث کمردرد شوند. شما می توانید با آزمایش تشک به مدت حداقل 15 دقیقه متوجه شوید.