بسیاری از افرادی که به دنبال روکش صندلی برای خودروی خود هستند، در انتخاب روکش صندلی پارچه ای یا چرمی تردید دارند و نمی دانند کدام ماده و رنگ را انتخاب کنند. معمولا صاحبان خودرو هم برای نو ساختن خودرو و هم برای تغییر دکوراسیون خودرو روکش صندلی ها را عوض می کنند. در مقاله بعدی به اطلاعات کلی در مورد روکش صندلی خواهیم پرداخت.

چگونه بهترین مواد برای روکش صندلی را بشناسید؟

روکش های صندلی خودرو به 2 دسته پارچه و چرم تقسیم می شوند و هر روکش مزایا و معایب خود را دارد. اگر روکش صندلی پارچه ای می خرید، روکشی با دوخت خوب انتخاب کنید.

همچنین روکش پارچه ای مناسب صندلی نسبت به سایر روکش های پارچه ای سنگین تر است. بنابراین در برابر پوسیدگی مقاومت بالایی خواهد داشت. لازم به ذکر است که روکش های نازک و سبک عمر کوتاهی دارند.

برای شناخت بهترین چرم، باید چرم را لمس کنید تا کیفیت آن را درک کنید. پشت رویه چرم طبیعی پشم مانند است و از نظر کیفی نرم تر از چرم مصنوعی است.

اگر روکش چرمی که انتخاب می کنید مصنوعی باشد، پس از مدتی ترک می خورد و نامناسب به نظر می رسد.

روکش صندلی دیجی کالا

چه رنگی برای روکش صندلی مناسب است؟

خیلی ها می پرسند روکش صندلی مناسب چه رنگی است؟ در پاسخ به این افراد جدا از سلیقه باید گفت که انتخاب رنگ با توجه به فضای داخلی خودرو راه اصلی و صحیح است.

در واقع شما می توانید رنگ روکش را با توجه به رنگ بدنه خودرو انتخاب کنید. اما این روش معمولا برای خودروهایی با رنگ های خاص اعمال می شود و رنگ های مشکی، سفید و آبی رنگ خاصی محسوب نمی شوند.

مزایا و معایب روکش های پارچه ای صندلی

یکی از مزیت های اصلی روکش های پارچه ای صندلی، تنوع طرح ها و رنگ های بسیار زیاد است. این روکش ها راحت تر و بادوام تر از چرم هستند. روکش های پارچه ای نیز نسبت به چرم محو شدن کمتر و ثبات رنگ بیشتری دارند.

در تابستان استفاده از آنها باعث تعریق می شود. در زمستان تلفات حرارتی بسیار کمتری را منتقل می کند. به همین دلیل باعث گرم شدن بیش از حد مسافران می شود.

یکی از معایب روکش های پارچه ای صندلی سختی در نظافت است. چون تمیز کردنش سخته

مزایا و معایب روکش چرمی صندلی

روکش چرمی برای وسایل نقلیه شخصی و آژانسی مناسب است. همچنین برای افرادی که در ماشین خود لباس کار می پوشند بهتر است از این نوع استفاده کنند.

در عین حال، روکش های چرمی ظاهری اسپرت تری به خودروی شما می بخشد و می تواند انتخاب خوبی برای افرادی باشد که به ظاهر اسپرت تر اهمیت می دهند.

یکی از مزایای روکش های پارچه ای صندلی، سهولت در نظافت است. زیرا این نوع پوشش می تواند به راحتی خاک را از بین ببرد. بنابراین برای خانواده های دارای فرزند بسیار مناسب است.

یکی از معایب روکش های چرمی این است که در تابستان گرم و در زمستان سرد هستند.

ترکیبی از چرم و پارچه

برای روکش صندلی، ترکیب چرم و پارچه یک انتخاب هوشمندانه است. زیرا قسمتی از نشیمنگاه و قسمتی که به بدنه متصل است پارچه ای و بقیه روکش از چرم است. به همین دلیل است که این نوع پوشش با دمای زمستان و تابستان سازگار است و در صورت کثیفی به راحتی تمیز می شود.

ویژگی های بهترین نوع پوشش

هنگام انتخاب روکش صندلی خودرو، یکی را با ویژگی های زیر انتخاب کنید:

هنگام انتخاب روکش صندلی، روکش مقاوم در برابر سایش را انتخاب کنید.

رنگ آن نیز باید طوری انتخاب شود که چشم خسته نشود.

شستن آن آسان است.

در نور تغییر رنگ ندهید.

کاهش تعریق.

مطالعه مقاله کامل: https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/روکش-صندلی/سایپا/روکش-صندلی-ساینا/