فواید پاکسازی صورت چیست؟

هیچ چیز نمی تواند به اندازه احساس لمس پوست نرم و لطیف شما لذت بخش باشد. اکثر شما احتمالاً یک برنامه روزانه مراقبت از پوست در خانه دارید. پاکسازی پوست راهی برای مراقبت از پوست در یک مرحله از پوست صورت است که نتیجه آن زیباست.

پاکسازی یک تکنیک چند مرحله ای برای مراقبت 360 درجه از پوست شما است که به صورت حرفه ای توسط متخصصین پوست انجام می شود. در ادامه به 14 فایده پاکسازی پوست صورت اشاره می کنیم.

1. پاکسازی پوست استرس را کاهش می دهد

بر اساس مطالعه ای که در مجله تحقیقات بیومدیکال منتشر شده است، ماساژ صورت سیستم عصبی سمپاتیک را فعال می کند. سطح اضطراب شما را کاهش می دهد و خلق و خوی شما را بهبود می بخشد.

صدها نقطه فشار روی صورت وجود دارد که به سیستم های مختلف بدن متصل هستند. هنگامی که این نقاط ماساژ داده می شوند، بدن شما واکنش نشان می دهد. بنابراین، یک ماساژ خوب صورت نه تنها پوست شما را روشن نگه می دارد، بلکه بر عملکرد سایر اندام ها نیز تأثیر می گذارد.

این روش نیز نوعی ورزش برای صورت شماست. از آنجایی که تشخیص تمام نقاط فشار غیرممکن است، باید برای ماساژ صورت با متخصص مشورت کنید.

2. صورت خود را کاملا تمیز کنید

در واقع، تمیز کردن پوست تحت نظر یک پزشک حرفه ای نتایج بهتری نسبت به انجام آن در خانه خواهد داشت. اگر مراقب باشید، حتی اگر تمام داروهای موضعی و خوراکی را در خانه دارید، باز هم باید هر سال به پزشک خود مراجعه کنید. زیرا یک متخصص صورت نوع پوست شما را می شناسد و دقیقا می داند که برای حفظ شکل و ساختار آن چه باید بکند. من معمولاً برای باز کردن منافذ پوست و تمیز کردن پوستم به طور همزمان از مه پاش استفاده می کنم.

پاکسازی پوست

3. پاکسازی روند پیری پوست را کند می کند

بدیهی است که با افزایش سن جوان تر نمی شوید و از آنجایی که فقط یک چهره دارید، باید به درستی از آن مراقبت کنید. مراقبت و ماساژ منظم صورت باعث تقویت بازسازی سلولی و تحریک پروتئین های کلاژن پوست می شود. این به پوست شما ظاهری جوان می دهد.

4. ماساژ صورت باعث افزایش گردش خون در پوست می شود

یک مطالعه نشان می دهد که ماساژ باعث بهبود گردش خون در بدن می شود. در مورد صورت شما هم همینطور. افزایش جریان خون در صورت به سلول های شما اجازه می دهد تا اکسیژن و مواد مغذی بیشتری از خون دریافت کنند. به شما کمک می کند تا سلول های سالم و کارآمدی داشته باشید و چهره شما را درخشان کند.

5. پاکسازی پوست رای را جوان می کند

با افزایش سن، پوست درخشش خود را از دست می دهد، از طرفی طبیعی است که با این سبک زندگی و آلودگی محیطی، روند بهبودی برای پوست شما دشوارتر می شود. پاکسازی پوست صورت به احیای پوست کمک می کند درمانگران یا متخصصان صورت در واقع از روش ها، محصولات و فناوری های مختلفی استفاده می کنند که در بهبود بافت پوست شما موثر است.

جوانسازی پوست از طریق پاکسازی

6. پاکسازی به حذف سموم از پوست کمک می کند

یکی از فواید پاکسازی صورت سم زدایی است. پوست شما باید مرتباً از شر مواد زائدی که روی سطح آن انباشته شده اند خلاص شود. بنابراین، سم زدایی زودهنگام ضروری است. طبیعتاً اگر این کار به درستی انجام نشود می تواند به پوست آسیب برساند.

علاوه بر پاکسازی و شستشوی روزانه صورت، پاکسازی پوست زیر نظر پزشک متخصص برای سم زدایی ضروری است. به طور معمول، درمانگران از موادی مانند کرم‌های غنی از آنتی‌اکسیدان، نمک دریایی، عصاره‌های گیاهی و روغن‌ها استفاده می‌کنند تا ظاهری شاداب و درخشان داشته باشند.

7. پاکسازی به کاهش اسکار آکنه کمک می کند

وقتی جوش یا جوش می‌زنید، آن ناحیه از پوست در معرض آسیب است. اگرچه از بین بردن کامل آکنه دشوار است، اما پاکسازی پوست می تواند به کاهش آن کمک کند. متخصصان زیبایی اغلب از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک برای درمان آکنه استفاده می کنند. یک مطالعه نشان می دهد که لایه برداری با اسید سالیسیلیک می تواند به کاهش آکنه و جای زخم کمک کند.

8. برای از بین بردن جوش های سر سیاه و سر سیاه مفید است

از بین بردن آکنه و مواد زائد زیر پوستی بخش مهمی از فرآیند پاکسازی صورت است. یک فرد ماهر معمولاً از ابزار مخصوصی استفاده می کند تا تمام جوش های سر سفید و سر سیاه را بدون آسیب رساندن به پوست شما از بین ببرد. بهتر است بدانید که انجام این کار با خیال راحت در خانه امکان پذیر نیست.

اصولاً جوش های سرسیاه و سرسفید منافذ پوست را می بندند و پوست را کدر می کنند. بنابراین، اگر پوست شما کمی زبر به نظر می رسد، وقت آن رسیده است که پوستی تمیز را از یک سالن حرفه ای تهیه کنید.

9. پاکسازی تمام درهای پوست را باز می کند

در جهان امروز، اجتناب از همه آلودگی های محیطی و آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد غیرممکن است. زمانی که پوست شما روزانه در معرض اشعه های مضر UV و سایر سموم قرار می گیرد. این ناخالصی ها روی سطح پوست جمع می شوند و منافذ آن را می بندند.

به همین دلیل است که هنگام تمیز کردن پوست صورت، متخصص پوست از یک غبار مرطوب برای باز کردن منافذ و حذف تمام سلول های مرده استفاده می کند. از آکنه و سایر مشکلات پوستی جلوگیری می کند.

10. پاکسازی کولیت را لایه برداری می کند

لایه برداری فرآیندی است که به آرامی سلول های مرده پوست را از سطح پوست شما پاک می کند. سلول های پوست به مرور زمان می میرند و در سطح پوست جمع می شوند. این عامل در زبری و خشکی پوست صورت موثر است.

اگرچه می توانید با استفاده از اسکراب در خانه پوست خود را لایه برداری کنید، اما اگر می خواهید سلول های مرده پوست را به درستی از بین ببرید، لایه برداری بهترین گزینه است. این روش شامل استفاده از لایه بردارهای شیمیایی است که سطح پوست را کاملا تمیز کرده و لایه های سالم زیر آن را نمایان می کند.

هشدار

مواردی که در این مقاله مطرح می شود باید زیر نظر متخصص پوست انجام شود. توصیه می شود از استفاده از این روش ها در خانه خودداری کنید.

11. به سفت شدن بافت پوست کمک می کند

اساسا با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. زیرا تولید پروتئین های کلاژن ساختاری در پوست کاهش می یابد. هنگام تمیز کردن پوست، متخصصان از لایه بردارهای شیمیایی، ماسک ها، لوسیون ها و کرم های غنی شده با عصاره های گیاهی استفاده می کنند که می توانند تولید کلاژن را تحریک کرده و علائم پیری را کاهش دهند.

12. در رفع سیاهی و پف زیر چشم موثر است

از آنجایی که پوست زیر چشم بسیار نازک‌تر و حساس‌تر از سایر نواحی صورت است، نیاز به توجه و مراقبت ویژه دارد. بی توجهی به این مشکل منجر به پف زیر چشم، تیرگی دور چشم و چین و چروک در گوشه بیرونی چشم می شود.

به طور کلی، متخصصان پوست می دانند که چگونه مشکل نواحی ظریف زیر چشم را درمان کنند. کرم‌های دور چشمی که استفاده می‌کنند به‌طور ویژه برای درمان پوست حساس اطراف چشم طراحی شده‌اند و فواید ضد پیری دارند.

اغلب، در طول درمان، از برش های خیار نیز برای نرم کردن پوست اطراف چشم استفاده می شود. زیرا خیار حاوی ویتامین K است و می تواند پوست شما را خسته کند و به درمان چین و چروک دور چشم و تیرگی کمک کند.

فواید پاکسازی پوست دور چشم

13. استفاده از ماسک صورت باعث نرمی و براق شدن پوست می شود

در حین پاکسازی پوست، آرایشگر معمولا ماسکی را بر اساس نوع پوست شما تهیه می کند. این ماسک پوست شما را آبرسانی می کند و منافذ پوست شما را باز و بسته می کند. حاوی موادی است که هایپرپیگمانتاسیون یا تیرگی پوست را کاهش می دهد و بافت پوست شما را سفت می کند.

14. پاکسازی باعث افزایش ظرفیت جذب پوست می شود.

این مشکل یکی دیگر از مزایای پاکسازی منظم صورت است. در این شرایط پوست شما بهتر تنظیم می شود تا اثربخشی سایر محصولات درمانی و آرایشی را جذب کند. شما می توانید پول زیادی را برای محصولات زیبایی خرج کنید، اما متوجه می شوید که به خوبی جذب پوست نمی شوند. از آنجایی که سطح پوست شما ناهموار و خشک است، منافذ پوست نمی توانند به درستی کار کنند. با مراقبت منظم از پوست، پوست شما صاف و آماده جذب محصولات مختلف خواهد بود.

ادامه مقاله: آموزش پاکسازی پوست در تهران دکتر حبشی