تحقیقات و نظرسنجی ها نشان می دهد که 34 درصد از وب سایت های دنیا از پلتفرم وردپرس پشتیبانی می کنند. توسعه دهندگان وردپرس با توسعه تم های مختلف وردپرس به صورت دمو توجه بسیاری از کاربران را به این پلتفرم جلب کرده اند. ایجاد یک وب سایت و طراحی آن در عرض یک ساعت برای همه کاربران سرگرم کننده است.

تاکنون 11000 قالب آماده وردپرس برای کاربران وب در زمینه های کاری مختلف با پوسته های مختلف ساخته و طراحی شده است. منابع معتبر زیادی در وب وجود دارد که کاربران می توانند تم های رایگان و پولی وردپرس را دریافت کنند.

یکی از مواردی که کاربران در ایجاد قالب وردپرس به آن توجه می کنند جذابیت گرافیکی پوسته وردپرس است. زیبایی طراحی سایت یکی از عوامل مهم در افزایش تعداد بازدیدکنندگان و رضایت کاربران می باشد. اما ناگفته نماند که ویژگی های فنی یک پوسته وردپرس مهمتر از چیدمان است و هنگام تهیه آن بهتر است تمام ویژگی های مهم در قالب انتخابی وجود داشته باشد.

در این مقاله از آژانس نوآوری رسام به ارائه و بررسی ویژگی های مهم قالب وردپرس می پردازیم. ما به شما اطمینان می دهیم که پس از مطالعه این مقاله قادر خواهید بود بهترین موضوع را برای سایت خود انتخاب کنید. بنابراین از شما دعوت می کنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

واکنش گرایی؛ مهم ترین ویژگی قالب های وردپرس

طراحی ریسپانسیو یکی از مهم ترین ویژگی های وردپرس، یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است. در سال 2013، با ظهور گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها و همچنین محبوبیت جستجوهای اینترنتی در این دستگاه‌ها، پاسخ‌گویی به اولین ویژگی مهم قالب‌های وردپرس تبدیل شد.

قبل از سال 2013، طراحان سایت، چیدمان صفحه و محتوا را بر اساس اندازه مانیتور کامپیوتر و لپ تاپ تنظیم می کردند. بنابراین نمایش صحنه در نمایشگرها بسیار عالی و بدون نقص بود. اما با ظهور گوشی های هوشمند و تبلت ها، مشاهده سایت ها در این دستگاه ها با مشکلات زیادی از جمله سردرگمی طراحی و محتوا مواجه شد.

برای حل این مشکل، توسعه دهندگان ویژگی های ریسپانسیو را به قالب های وردپرس اضافه کرده اند. با افزودن این قابلیت به قالب وردپرس، می توان وب سایت های مختلف را در گوشی های هوشمند و تبلت ها به درستی نمایش داد. به همین دلیل، امروزه می توانید وب سایت های مختلف را در دستگاه های هوشمند بدون هیچ زحمتی مرور کنید.

بهینه سازی موتور جستجو در قالب وردپرس ژاکت

بهینه سازی موتور جستجو یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب قالب وردپرس است. در واقع مرحله مهم بعدی بعد از طراحی و پیاده سازی یک وب سایت بهینه سازی آن است. بدون رعایت اصول و قوانین سئو، وب سایت ها نمی توانند رتبه خوبی در نتایج موتورهای جستجو از جمله گوگل داشته باشند. به همین دلیل، توسعه دهندگان با در نظر گرفتن این موضوع، تم های وردپرس را پیاده سازی می کنند.

خوشبختانه، خوانایی متون، URL ها و لینک ها به خوبی در اکثر مضامین پیاده سازی شده است، بنابراین ساختار مناسب برای بهینه سازی موتورهای جستجو را شامل می شود. علاوه بر این، افزونه Yoest Seo را می توان به راحتی بر روی همه فرمت ها نصب کرد و گزینه های سئو زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد. بنابراین اگر می خواهید در گوگل رتبه اول را کسب کنید، یک قالب بهینه دریافت کنید.

پشتیبانی از شبکه های اجتماعی، بهترین بخش از قالب وردپرس

امروزه اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک و اینستاگرام یکی از مهم ترین گزینه های بازاریابی کسب و کار آنلاین است. به همین دلیل فرمت تمامی سایت ها باید از انواع شبکه های اجتماعی پشتیبانی کند.

با توجه به اهمیت این موضوع، تیم توسعه شبکه های اجتماعی را در قالب تم های وب سایت قرار داده است. جالب است بدانید که قالب های حرفه ای وردپرس این قابلیت را بدون افزودن افزونه دارند. ارتباط دو طرفه بین رسانه های اجتماعی و وب سایت باعث افزایش ترافیک می شود که به نوبه خود تأثیری بر افزایش درآمد دارد.

به روز رسانی خودکار توسط تیم توسعه دهنده برای تم وردپرس

یک قالب وردپرس خوب و حرفه ای قطعا یک تیم توسعه با تجربه دارد. یک پوسته وردپرس یک نمونه حرفه ای در نظر گرفته می شود زمانی که کد به طور مداوم در حال بهبود است تا ویژگی های بیشتری را در اختیار طراحان قرار دهد. نکته دیگری که در این زمینه بسیار حائز اهمیت است افزایش امنیت وب سایت با آپدیت است. بنابراین در این صورت گزارش های پیشخوان را نادیده نگیرید و بلافاصله پس از ورود نسخه جدید صفحه را آپدیت کنید تا از بروز مشکلات بکاهید. همچنین می توانید با 10 اقدام ضروری برای افزایش امنیت وردپرس، از وب سایت و محتوای خود به آسان ترین روش محافظت کنید.

خوشبختانه، تم‌های ممتاز وردپرس مانند Astra شامل اطلاعات دقیق توسعه سایت ژاکت و به‌روزرسانی‌های خودکار در توضیحات تم هستند و دستورالعمل‌های خاصی را برای به‌روزرسانی و به‌روزرسانی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. توصیه می کنیم با یک تیم پشتیبانی قوی، تم های محبوب را برای سایت خود نصب کنید.

سفارشی سازی قالب وردپرس، ایجاد نمونه های طراحی وب سایت جدید

ممکن است اکثر کاربران بنا به دلایلی زمان کافی برای طراحی و پیاده سازی سایت نداشته باشند، اما راه حل چیست؟ آیا باید سایت را لغو کنید؟ پاسخ منفی است، زیرا می توانند از یک قالب آماده وردپرس استفاده کنند. اما برخی از کاربران همچنان می خواهند خلاقیت و استعداد خود را در طراحی وب سایت نشان دهند، بنابراین شروع به طراحی وب سایت می کنند. این سفارشی سازی شامل نوع رنگ، اندازه متن، طرح بندی و رنگ پیوند است.