البته در زمستانها این مسیر بسیار سرد است و معمولا برف سنگین میبارد و باید جوانب احتیاط رعایت شود. اگر اهل سفر باشید و به روستاهای مختلف ایران سری زده باشید، اولین خصوصیتی که چشمتان را جلب خود میکند، پاکیزگی و رعایت اصول بهداشتی در این روستا است. بوی نم خاک و درختان سبز احساس خوبی به شما در حین عبور از این منطقه خواهد داد که خاطرهاش تا سالیان سال با شما همراه خواهد بود. پارک جنگلی گیسوم در استان گیلان، با داشتن بستری متشکل از زیباییهای جنگلی و دریایی، یک مقصد ایدئال برای مسافران شمال کشورمان است. با توجه به جاهای دیدنی زیادی که در این جاده وجود دارد، بسیاری از مسافران ترجیح میدهند که چند روزی را در روستاهای اطراف این جاده بگذرانند تا بتوانند بیشتر در جنگلها تفریح کرده و تمامی روستاها و آبشارهای آن را ببینند. اختلاف دمایی این منطقه با شهر رویان تقریباً ۱۰ درجه سانتیگراد است و درختان جنگلی در مناطق کم ارتفاع و درختان کاج در نقاط بلندتر یافت میشوند. این روستای کوهستانی یکی از مناطق پر مسافر در شهرستان بابل است که از واسط بهار تا اوایل پاییز بیشترین تعداد مسافر را به خود میبیند. آب این آبشار از ارتفاعات قدمگاه سرچشمه می گیرد و سالانه تعداد زیادی از مردم مشتاق را به سوی خود می کشاند. بر خلاف دیگر پارک های ملی کشور در درون پارک ملی گلستان هیچ روستایی وجود ندارد اما روستاهای زیادی در حاشیه آن و به خصوص ناحیه شمالی وجود دارد که به گفته مدیرکل محیط زیست تعداد این روستاها با هدف دست اندازی به پارک در حال افزایش است. عدهای اعتقاد دارند شهر اسالم شبیه به اورشلیم است و شاید برایتان جالب باشد که بدانید لوکیشن فیلم سینمایی حضرت سلیمان نیز در این شهر بوده است که البته در حال حاضر به نظر میرسد متاسفانه چیزی از این لوکیشن باقی نمانده باشد.

Free vector amusement park scene at daytime with blank bright blue sky چه چیزی همراه خود ببریم؟ البته این دعوا بین مورخان معلوم است برخورد سلیقه ای است آن چیزی که مشخص است سازه برج گنبد قابوس بسیار از حیث ساختار و گنبد با سایر میل ها متفاوت است. بی شک در مورد فسنجان های ترش، لونگی هایی که با استفاده از رب انارهای محلی پخت می شود، خورشت های بی نظیر باقالی قاتوق، ترشه تره، کباب های لذیذ محلی مانند کباب ترش، گمجه کباب و… دشت هایی پر از گل های رنگارنگ که در فصل بهار به زیبایی محوطه را نورانی می کنند. تمامی جانوران و گیاهان منطقه البرز مرکزی در دشت لار زندگی می کنند. اگر شب های جنگل را دوست دارید، می توانید با اجاره ویلا جنگلی، هیجان را در شب های جنگل و صدای حیوانات مختلف تجربه کنید. ممکن است زمان بیدار شدن، خود را میان ابرها بیابید.در میان جنگلهای پاییندست ییلاق هم، کلبهها و خانههای جنگلی، گزینه هایی عالی برای اقامت چند روزه در این منطقه زیبا هستند. دشت دریاسر در میان کوه هایی پدید آمده که روی آن ها مملو از سرسبزی های فراوان می باشد. هرکسی که به سمت شمال کشور رفته باشد، بدون شک گذری از جاده اسالم به خلخال داشته است؛ شاید برای شما سوال باشد که اسالم کجاست و این حجم از زیبایی چگونه می تواند در جاده ای وجود داشته باشد! در ادامه دسته بندی شمال یول بیر برخی از جاهای دیدنی اسالم به خلخال را معرفی خواهیم کرد. یکی دیگر از کارهایی که در مسیر اسالم به خلخال میتوانید انجام دهید، غذا خوردن است. به هر حال به دلیل نزدیکی این جاده به کوهستان و مناطق ییلاقی هوای آن اندکی رو به سردی میرود، اما شما میتوانید در فصل تابستان با بالاترین دمای ممکن در این منطقه، از طبیعت زیبایش لذت ببرید.

برای بسیاری از افراد پیادهروی و طبیعتگردی در این مسیر مهم است اما اگر تصمیم داشته باشید زمان بیشتری را در این مسیر صرف کنید میتوانید سری به جاذبه های گردشگری زیبایش بزنید. این فاصله شلوغ ترین زمان گردشگری فیلبند نیز هست و گردشگران زیادی در این بازه سال از روستای فیلبند بازدید میکنند. این فصل از بهترین زمانها برای بازدید از جنگل است. با توجه به ییلاقی بودن روستا، بهترین فصل برای گردش در این طبیعت بکر، بهار و تابستان است. در گذر از این مسیر بکر، ساعاتی را برای استراحت اختصاص دهید و زیر اندازی پهن کرده و منظره را تماشا کنید. شما می توانید در این منطقه گردشگری، ناهار خود را در زیر سایه درختان میل کرده و غروب آفتاب را در سواحل آن تماشا کنید. و نکته مهم آخر اینکه سفرتان به آبشار را طوری برنامهریزی کنید که تا ظهر و برای ناهار به آبشار برسید. در مسیر اسالم به خلخال چندین روستای زیبا وجود دارد که جدا از جذابیت طبیعیشان، مردمی خونگرم با فرهنگی جالب دارد که دیدن آنها لذت سفرتان را دو چندان میکند. در این فصل میزان مه جاده نیز بیشتر میشود و زیبایی آن را نیز بیشتر میکند با این حال باز هم باید مراقب خطرات گذر از این جاده باشید و امکانات و لباس گرم با خود بیاورید تا به مشکل بر نخورید. این جاده زیبا در نزدیکی شهر اسالم در استان گیلان قرار دارد که به شهر خلخال در استان اردبیل منتهی میشود. این روستا در دهستان کوهستان (چالوس) قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۶ نفر بودهاست. اسالم بخشی از شهر تالش بوده و جمعیتی حدود 10 هزار نفر را در خود جای داده است.

به هر حال این خانه قرمز چند سالی است که در این دریاچه جای دارد و سوژه عکس برای بسیاری از مسافران شده است. نئور شامل دو قسمت جدا از هم است که در فصل بهار به دلیل آب شدن برف های کوه ها، دو قسمت به هم می پیوندند و دریاچه را تشکیل می دهند. شما با وارد شدن به این جاده از شهر اسالم، با درختان سرسبز و بلندی احاطه میشوید که زیبایی جاده را دو چندان کردهاند. در نزدیکی این رودخانه، سه چشمه وجود دارند که چشمانداز طبیعی منحصر به فردی ایجاد کردهاند. اسالم یکی از زیباترین شهرهای استان گیلان است که از دل آن رودی به نام ناو عبور میکند و در نهایت به دریای خزر میریزد. مسیر قدیمی کوهنوردی از شهر اندبیل در شرق خلخال آغاز شده، از روستای ناو عبور میکند و در نهایت به استان گیلان میرسد. با وجود اینکه بهار و تابستان بهترین زمان سفر به جنگل گیسوم محسوب میشوند، ولی در پاییز و زمستان میتوان جلوه باشکوه و بسیار زیبایی از نقاشی طبیعت را در این منطقه مشاهده کرد؛ بهویژه در فصل زمستان که درختان با برف سفیدپوش میشوند. هزار رنگ بودن برگ درختان جنگی جاده در فصل پاییز نیز باعث شده است تا یکی دیگر از بهترین فصلهای سفر به این جاده رویایی، این فصل زیبا باشد. بهتر است هتلهای رامسر، خانههای بومی که اجاره داده میشوند یا اقامت در روستاهای اطراف جنگل را در نظر بگیرید. پارک ملی گلستان منطقهای است که در آن یک هشتم گونههای گیاهی، یک سوم گونههای پرندگان و بیش از یک دوم پستانداران کشور را به تنهایی در خود جای داده است.

در این مطلب قصد داریم درباره مسیر اسالم به خلخال حرف بزنیم. درادامه به شما درباره برخی از این جذابیتها پیش زمینه خواهیم داد. جادهای که نباید حتی به اندازه پلک برهم زدنی زیباییهایش را از دست داد! این پل در جریان جنگ جهانی دوم نقش بسیار مهمی را ایفا کرد تا جایی که چرچیل، نخست وزیر وقت انگلیس لقب پل پیروزی را به آن داد. پل ورسک در دوران جنگ جهانی دوم توسط چرچیل، پل پیروزی نامیده شد. راه اصلی این ییلاق ها از شهر سیاهکل می گذرد و پس از عبور از این شهر در امتداد مسیر شم رود تا ارتفاعات کوهستانی دیلم پیش می رود. همچنین رودخانه هایی برای شستن دست و صورت نیز وجود دارد تا به راحتی پس از رفع خستگی، به مسیر خود ادامه دهید. آب از فراز دماغه بیرون آمده کوه به صورت قطرات آب به پایین میریزد و مناظر زیبایی را ایجاد کرده است. برگ هایی که روی آسفالت پخش شده و با عبور از رویش موسیقی دل نشینی ایجاد می کند.فصل های گرم این جاده سحرآمیز نیز بسیار جذاب و آؤامش بخش است. جاده اسالم به خلخال، جادهای بسیار زیبا و جذاب است که به تنهایی جاذبهای تماشایی و بسیار جذاب برای مسافران و گردشگران شمرده میشود. به همین دلیل آب و هوای این جاده رویای در روزهای گرم تابستانی هم خنک و دلپذیر است و در تمام فصلهای سال، زیبایی حیرتانگیزی را پیشکش چشمان مسافران میکند. این مکان زیارتی، سالانه زائران و گردشگران بسیاری را جذب زیارت و تماشای خود میکند. البته رشتهکوه البرز هم مانع عبور این رطوبت به نواحی مرکزی کشور میشود و کمک میکند تا این جنگلها همیشه مرطوب بمانند. حسین آبادسفلی، روستایی است ازروستاهای چالوس از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. اکبرآبادبالا، روستایی است ازروستاهای چالوس از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است.

یک جنگل هموار در 20 کیلومتری این جاده، یعنی در روستای نهالستان پیرسون وجود دارد که میتوانید جنگلنوردی را در آن تجربه کنید. باید توجه داشته باشید که برای کوهنوردی در این منطقه یک جاده مخصوص وجود دارد که از جاده اصلی میتوانید آن را پیدا کنید. همه میدانند اما باز هم باید تاکید کنیم که جنگلنوردی قلقلهای مخصوص خود را دارد و به هیچ عنوان نباید بی هوا و بدون برنامهریزی به جنگل بروید. بنابراین باید خودتان را برای جنگلنوردی هم آماده کنید. برای بار دیگر تاکید میکنیم که اگر قصد این را دارید با دوچرخه و یا پیاده این مسیر را طی نمایید بهتر است با یگ گروه همراه شوید تا هم راهنمایتان باشند و هم تنها نمانید. همچنین سوئیت های آپارتمانی فراوانی ساخته شده است که با قیمت هایی مناسب برای مسافران در نظر گرفته می شود. این دریاچه زیبا در بین استان گیلان و اردبیل، میان کوه هایی بلند و مرتفع واقع شده است. جاده اسالم یکی از زیباترین جاده های کشور می باشد و همچنین یکی از جاهای دیدنی گیلان به شمار میآید با نظم خاصی درختانی زیبا و درهم تنیده را در خود جای داده است. جاده اسالم به خلخال یکی از بی نظیرترین و رویایی ترین جاده های شمال کشور به شمار میآید. پاییزهای این جاده، رویای ترین حالت ممکن را دارد. هوا نه خیلی گرم است و نه خیلی سرد و رودخانه و دریاچه نئور نیز در زیباترین و پر آبترین حالت خود به سر میبرد. چراکه درختان در جوانترین حالت خود به سر میبرند و شکوفه و گلهای زیادی تازه جوانه زدهاند. جدا از دیدنیها در مسیر اسالم به خلخال، جذابیتهای زیادی سر راهتان قرار خواهد گرفت.

روستاهای ناو اسالم، لاکه و منطقه ییلاقی متش روستاهایی هستند که در مسیر جاده اسالم به خلخال قرار گرفتهاند. این منطقه در 40 کیلومتری جاده قرار دارد و مکان مناسبی برای استراحت در میان راه است. شهر زیبای خلخال که مقصد نهایی ماست، در استان اردبیل قرار دارد. در این جاده 70 کیلومتری زیبا، درختانی در کنار هم روییده و تا آسمان کشیده شده اند. همین طور کوهی هم در نزدیکی روستا است که برای کوهنوردی مناسب می باشد. این آبگرم در 5 کیلومتری شهرستان گیوی و بر فراز کوه قرار دارد. یکی از جاذبههای گردشگری منطقه دالخانی که در ۱۰.۶ کیلومتری شمال غرب دریاچه میجران قرار داره، روستای اربهکله یا اربکله هست. فاصله آبشار تا رشت، مرکز استان گیلان حدود شصت کیلومتر هست و از سیاهکل و دیلمان نیز حدود بیست کیلومتر برآورد میشود. برای تماشای این آبشار جذاب، بهار و تابستان، هوای منطقه همه ي جوره همراه و همگام شما هست. این کوهها بسیار متفاوت با توده زاگرس بوده، از آب و هوای گرم و بعضا معتدل صحرایی برخوردارند. بهعلاوه شهرداری آلاشت با هدف توسعه گردشگری و تسهیل در شرایط اقامتی در این شهر، اقدام به احداث واحدهای ویلایی در قالب سوئیتهای مبله و معمولی کرده است و شما میتوانید از آنها استفاده کنید. هوا در این فصل اندکی سردتر است اما تماشای جادهی خیس و برگهای قرمز، زرد و طلایی ارزش این هوا را دارد. پارک جنگلی النگدره در پاییز دقیقا چنین تصویری را برای شما بازسازی خواهد کرد: درختان سر به فلک کشیدهی زرد و نارنجی، سرمای ملایم و لذتبخش و بوی نم زمین خیس ناشی از باران شب گذشته. در صورتی که علاقه مند به جنگل و درختان تنومند هستید، می توانید به سمت روستاهای اطراف بروید، به عنوان مثال روستای روستای نهالستان پیرسون مسیری برای ورود به جنگل و در نهایت قله دارد.

برای رزرو ویلا در آمل کافی است به سایت جاباما، بهترین سایت اجاره ویلا، اجاره سوئیت و اقامتگاه در ایران مراجعه کرده و با مشخص کردن تاریخ ورود خود به شهر آمل همه گزینههای اقامتی موجود را بررسی نمایید و بهترین پیشنهاد را انتخاب و رزرو کنید. با ورود به جاده اسالم به خلخال با گردنههایی پیج در پیج و پوشیده از درختان جنگلی روبرو خواهید شد. اگر می خواهید عکس و فیلم هایی در یک مکان خاص داشته باشید، بهتر است به سمت جاده اسالم به خلخال بروید. شاید شنیده باشید که آبگرم هایی که از دل کوه ها و یا زمین بیرون می آیند، می توانند خواص گوناگونی داشته باشند و برخی از پا درد، کمر درد و… اگر جادههای جنگلی سبز روشن را دوست دارید باید فصل بهار را برای سفر انتخاب کنید، اگر عاشق طبیعت با رنگ سبز تیره هستید، بهتر است تابستان به این مسیر پا بگذارید. جز هیبت و بلندیاش و تاریخی که پشتش است، خودش یک پا جاذبه توریستیست. از آنجایی که روستای فیلبند به تهران نزدیک است، از محبوبیت بالایی بین اهالی پایتخت برخوردار می باشد. شما می توانید یک روز را در این شهرستان سپری کنید و به پارک اللر باغی و تفرجگاه ازنو بروید. باید بدانید که قلعه مارکوه امکاناتی برای گردشگران ندارد، کمتوجهی و عدم مرمت این بنا، حیات آن را روزبهروزبیشتر به خطر انداخته و ممکن است در چند سال آینده اثر زیادی از آن باقی نماند. اگر حوصله به خرج دهید و این مسیر را طی کنید، می توانید از این قلعه زیبا و وصف ناپذیر دیدن کنید. قطعا از دیدن زیبایی خیره کننده و آفرینش محشر خداوند حیرتزده خواهید شد. پیمان صدفی، پژوهشگر، که درباره تاریخچه این پل تحقیق کرده است، درباره اهمیت این پل میگوید: «پل ورسک در زمان جنگجهانی دوم بهخاطر نقشی که در كمکرسانی به اتحاد جماهير شوروی محاصره شده توسط آلمان هيتلری ایفا کرد معروف شد و لقب پل پيروزی گرفت.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد اجاره ون تا شمال لطفا به بازدید از وب سایت ما.