آیا در مورد زگیل تناسلی چیزی شنیده اید؟ آیا از بیماری های مقاربتی اطلاعی دارید؟ آیا علائم زگیل تناسلی را می دانید؟

هر یک از ما ممکن است از بیماری های مقاربتی یا عوارض پوستی که در ناحیه تناسلی رخ می دهد، رنج ببریم. این عوارض نه تنها مختص یک گروه سنی یا یک جنسیت است، بلکه بسیاری از زنان و مردان در سنین مختلف از آن رنج می برند. رعایت نکردن توصیه های بهداشتی، داشتن روابط متعدد و صدها دلیل دیگر که زمینه را برای بروز این بیماری ها فراهم می کند.

زگیل تناسلی یک بیماری پوستی ویروسی است که در ناحیه تناسلی مردان و زنان ایجاد می شود. بسیاری از پزشکان زگیل را خوش خیم می دانند نه سرطانی. اما علائم زگیل تناسلی چیست؟ آیا این عارضه قابل درمان است؟ آیا علائم زگیل تناسلی در زنان و مردان متفاوت است؟

این ویروس یکی از شایع ترین عوارضی است که امروزه بسیاری از زنان و مردان از آن رنج می برند. هر چه بیشتر رابطه جنسی داشته باشید و شرکای جنسی بیشتری داشته باشید، احتمال ابتلای شما به این بیماری بیشتر می شود.

در زنان، این بیماری می تواند شکل خطرناک تری به خود بگیرد. اگر به موقع درمان نشود، می تواند منجر به سرطان دهانه رحم یا واژن شود.

آیا زگیل تناسلی باعث سوزش و خارش می شود؟

به طور کلی به نظر می رسد زگیل تناسلی هیچ علامت دیگری ندارد و هیچ آسیبی به فرد وارد نمی کند. اما گاهی اوقات زگیل تناسلی می تواند باعث سوزش، خارش یا خونریزی شود.

نام و نام خانوادگی

اسمت را وارد کن...

شماره تلفن

شماره تماس خود را وارد کنید...

پیام

به مشاور خود پیام دهید...

سوروف یوبورینگ

دستگاه تناسلی در کجا ایجاد می شود؟

همانطور که از نام آن پیداست، زگیل تناسلی در شکم مردان و زنان ظاهر می شود. زگیل تناسلی نوع خاصی از HPV است که به راحتی از طریق رابطه جنسی منتقل می شود. با توجه به تحقیقات اخیر در مورد این بیماری، مشخص شده است که این بیماری از طریق دهان نیز قابل انتقال است. وجود این زگیل در ناحیه تناسلی می تواند باعث درد، خارش و احساس سوزش شود. برای درمان زگیل تناسلی به دکتر کیوان آقامحمدپور مراجعه نمایید.


علائم زگیل تناسلی چیست؟ چگونه بفهمیم زگیل تناسلی داریم؟

در حین رابطه جنسی، اندام تناسلی در سه قسمت واژن، مقعد و دهان ظاهر می شود.

زگیل تناسلی به قدری کوچک است که ممکن است به راحتی با چشم دیده نشود و معاینه پزشک تنها راه تشخیص آنهاست. ظاهر این زگیل کمی برآمده و شبیه گل کلم است. زگیل تناسلی بافت نرمی دارد و گاهی به رنگ گوشتی یا تیره است.

شدت بیماری، نواحی تحت تاثیر زگیل تناسلی و علائم زگیل تناسلی بین مردان و زنان کمی متفاوت است.

زگیل تناسلی در زنان: زگیل تناسلی در زنان روی گردن، مقعد یا اطراف دهانه مقعد، قسمت خارجی و داخلی واژن و دهان دیده می شود. زگیل تناسلی معمولاً با علائمی مانند خارش، خونریزی، سوزش همراه است.

زگیل تناسلی در مردان: زگیل تناسلی در مردان در کشاله ران، ران، مقعد یا اطراف دهانه مقعد، بیضه ها، دهان و آلت تناسلی ظاهر می شود.

تفاوت بین زگیل تناسلی و آکنه

زگیل تناسلی و آکنه بیماری های پوستی بسیار مشابهی هستند. زگیل تناسلی بعد از رابطه جنسی ظاهر می شود، در حالی که آکنه ربطی به رابطه جنسی ندارد.

یک نقطه روی بدن یک جوش ملتهب است که در اطراف آن کمی قرمز می شود، اما تومور تناسلی یک ضایعه گوشتی است که باعث التهاب و درد نمی شود.

لکه های بدن خود به خود ناپدید می شوند، اما زگیل تناسلی را نمی توان از بین برد، فقط می توان علائم تناسلی را با روش های مختلف درمانی کاهش داد. برای کاهش علائم بیماری تناسلی باید تحت نظر پزشک باشید.

تفاوت بین زگیل تناسلی و تبخال تناسلی

زگیل تناسلی و تبخال تناسلی اعضای یک خانواده هستند، اما هنوز تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. اگر فردی تبخال تناسلی داشته باشد، تاول های بسیار بزرگی در دهان و ناحیه تناسلی ظاهر می شود. واکسن تبخال تناسلی جدا از اینکه قابل درمان است، با تزریق واکسن قابل پیشگیری است. واکسن گارداسیل از تبخال تناسلی جلوگیری می کند.

این بیماری در بیشتر موارد علائم و نشانه های خاصی ندارد و فرد بدون اینکه متوجه شود می تواند آن را به شریک جنسی خود منتقل کند.

تفاوت بین زگیل تناسلی و برچسب های پوستی

تگ های پوستی یا برچسب های پوستی شبیه زگیل تناسلی هستند. تگ های پوست به صورت جداگانه ظاهر می شوند و حالت خوشه ای ندارند. به دلیل ساختار نرمی که دارند، هنگام لمس پوست بدن در حالت آویزان و حرکت هستند. گاهی اوقات این ضایعات پوستی با خال و زگیل اشتباه گرفته می شوند.

تفاوت زگیل و هموروئید

سرطان یک راه طبیعی و آسان برای کمک به دفع مدفوع به بدن است. اگر این مسیرها سخت باشد، ممکن است فرد به هموروئید مبتلا شود. سرطان به راحتی با دارو، بهداشت و درمان های خانگی درمان می شود.

هموروئید خطرناک نیست، اما زگیل تناسلی در صورت عدم درمان به موقع می تواند به سرطان دهانه رحم یا واژن تبدیل شود.

آیا زخم های ناحیه تناسلی قابل درمان هستند؟

به گزارش وب سایت aad: مانند سایر مشکلات دستگاه تناسلی، درمان های زیادی برای بهبود علائم زگیل تناسلی وجود دارد. همه زگیل های تناسلی به جز انواع 6 و 11 قابل درمان هستند. افرادی که از این دو نوع زگیل رنج می برند به هیچ وجه درمان نمی شوند، فقط داروها و سایر اقدامات پزشکی می توانند به کاهش ظاهر بیماری کمک کنند. زگیل تناسلی را نباید در خانه و با روش های سنتی از بین ببرید. بهتر است از روش های درمانی مورد تایید پزشکان استفاده شود.

لیزر درمانی

این روش درمانی زمانی استفاده می شود که تعداد زگیل های تناسلی زیاد باشد و هیچ درمان دیگری بر روی زگیل تناسلی تاثیری نداشته باشد. لیزر درمانی در بیمارستان و با بیهوشی کامل انجام می شود.

درمان پزشکی

یکی دیگر از روش های مستقیم درمان، درمان دارویی است. استفاده از داروها و پمادهای موضعی می تواند در از بین بردن زگیل تناسلی موثر باشد. به طور کلی این داروها را باید دو یا سه بار در هفته استفاده کنید. به دلیل داشتن ترکیبات شیمیایی استفاده از آن در دوران بارداری مجاز نمی باشد.

درمان کرایوتراپی

در این روش پزشک در چندین جلسه سعی می کند بیضه ها را با استفاده از یخ یا نیتروژن مایع خشک کند.

این روش در مقایسه با سایر روش ها دارای راندمان بسیار بالا و هزینه کم می باشد. بنابراین یکی از رایج ترین راه های درمان زگیل تناسلی است که بعد از اولین جلسه ممکن است کمی احساس خارش و سوزش داشته باشید. این عوارض طبیعی است و پس از مدت کوتاهی بهبود می یابد.

ویروس HPV چگونه تشخیص داده می شود؟

در مقاله ای در وب سایت Cdc.gov می خوانیم: هیچ آزمایشی برای تعیین «وضعیت HPV» فرد وجود ندارد. همچنین تست HPV تایید شده ای برای تشخیص HPV در دهان یا گلو وجود ندارد تست های HPV وجود دارد که سرطان دهانه رحم را بررسی می کند ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از این آزمایشات فقط برای غربالگری زنان بالای 30 سال استفاده می کنند تست HPV برای غربالگری مردان، نوجوانان یا زنان کمتر از 30 سال توصیه نمی شود. اکثر افراد مبتلا به HPV نمی دانند که به این عفونت مبتلا هستند آنها هرگز علائم یا مشکلات سلامتی را نشان نمی دهند برخی از افراد زمانی که دچار زگیل تناسلی می شوند می دانند که HPV دارند زنان در صورت دریافت نتایج غیرطبیعی تست پاپ (در طول غربالگری سرطان دهانه رحم) می توانند متوجه شوند که HPV دارند. برخی دیگر ممکن است زمانی تشخیص داده شوند که HPV باعث مشکلات جدی تری مانند سرطان شود