لازمه مهم مکان های مختلف صنعتی و تجاری داشتن هوای تازه و راحت است. مردم معمولاً به دنبال راهی برای خنک و مرطوب نگه داشتن محیط با هزینه کم هستند. راه های مختلفی برای برآورده کردن این نیاز وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در بین این روش ها استفاده از مه از جایگاه ویژه ای برخوردار است. این دستگاه نوعی دستگاه است که آب را با فشار زیاد از شیلنگ عبور می دهد و با تبدیل قطرات آب به ذرات بسیار ریز محیط را خنک می کند. استفاده از این دستگاه در انواع منازل صنعتی، تجاری، کشاورزی و ... متداول است. برای آشنایی بیشتر با انواع مختلف و مزایای استفاده از این ابزار، با ما همراه باشید.

بخار چیست؟

در پاسخ به این سوال باید گفت دستگاه های مه پاش صنعتی کاربردی هستند و برای خنک سازی و حفظ رطوبت محیط استفاده می شوند. نحوه کار دستگاه به این صورت است که آب را با فشار زیاد از شیلنگ عبور داده و سپس به صورت قطرات بسیار کوچک از نازل رها می کند. اندازه این قطرات معمولا بین 5 تا 10 میکرون است. هرچه اندازه آنها کوچکتر باشد، محیط سریعتر خنک می شود و عملکرد دستگاه بهتر است. استفاده از این دستگاه مصرف آب را به شدت کاهش می دهد و برای فصل تابستان بسیار مناسب است. شایان ذکر است که استفاده از آن در تمام فصول سال رواج دارد و نمی توان این دستگاه را فقط برای تابستان در نظر گرفت. استفاده از این دستگاه در فصل زمستان برای پاکسازی هوا، کاهش گرد و غبار، از بین بردن بو در مناطق پرتردد، سمپاشی مناطق کوچک و گلخانه ها و ... بسیار مهم و حائز اهمیت است. مه پاش وسیله مهمی است که هر کیت می تواند با توجه به نیاز خود از آن استفاده کند. همچنین کیت های مه پاش خانگی برای مصارف مختلف در منزل ساخته می شوند.

انواع مه پاش صنعتی

این منبع را می توان از دیدگاه های مختلف تقسیم کرد. در یک تقسیم بندی می توان آن را به انواع خانگی و صنعتی تقسیم کرد. نوع خانگی آن فشار کمتری دارد و اندازه قطرات آب در آن بزرگتر است. در مدل صنعتی فشار بیشتر و اندازه قطرات آب کوچکتر است. در قسمت دیگر می توان آن را از نظر آب پاشی تقسیم کرد; از این نظر به دو دسته پودری و اسپری تقسیم می شود. در مدل پودری ذرات آب به صورت پودر حذف شده و بدون احساس خیس شدن محیط خنک می شود. در مدل اسپری قطرات آب بزرگتر بوده و احساس رطوبت بیشتری در محیط وجود دارد. این مدل معمولا در کاربردهای صنعتی استفاده می شود. از نظر نوع عملکرد به سه گروه پروانه ای، اولتراسونیک و نازلی تقسیم می شوند. فشار آب و نوع خروج قطرات در هر سه مدل با یکدیگر متفاوت است. همچنین اندازه قطرات آب یکسان نیست و هر مدل مکانیزم و کارایی خاص خود را دارد. علاوه بر این دستگاه مورد نظر دارای برندهای مختلفی است و می توان گفت Orbit Fogger یکی از بهترین مدل های موجود در بازار است.

استفاده از بخار صنعتی

همانطور که قبلا ذکر شد، این ابزار دارای ویژگی های متنوعی است و مختص مکان و فصل خاصی نیست. در واقع مخزن این دستگاه می تواند حاوی آب، مواد ضدعفونی کننده، سموم گلخانه ای، گلاب و ... باشد. به طور کلی مهمترین کاربردهای این دستگاه عبارتند از:

ایجاد هوای پاک و مطبوع در مکان های شلوغ مانند رستوران ها و...

گرما را از بین می برد و رطوبت را در فضاهای ورزشی حفظ می کند.

حذف گرد و غبار و گرما در سالن های صنعتی

برای از بین بردن گرما و آفات در دامداری ها، مرغداری ها و مزارع دام استفاده می شود.

استفاده در گلخانه ها و سالن های قارچ

استفاده در مراسم مذهبی با پاشیدن آب

ضد عفونی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی ...
https://www.rahnama-safar.com/article/%D9%85%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D8%B4-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8Cمورد استفاده در بخش های مختلف صنعت کشاورزی مانند از بین بردن علف های هرز یا از بین بردن حمله ملخ ها

حذف ذرات پرنده در مکان های مختلف

اینها تنها بخشی از کاربردهای گسترده این دستگاه است. وجود این دستگاه مزایای مختلفی دارد و همین امر باعث شده است که افراد از آن برای مقاصد مختلف استفاده کنند. به عنوان مثال بسته مه شکن خانگی یکی از ابزارهای مهم و کاربردی در خانه است. برای استفاده کامل از اثربخشی و مزایای این دستگاه، توصیه می شود حتماً یک سیستم مه پاش Orbit تهیه کنید.

غبار ساز; یک ابزار مهم و کاربردی

امروزه از دستگاه به اصطلاح مه پاش می توان در محیط های تجاری، صنعتی، مسکونی و ... استفاده کرد. این دستگاه انواع مختلفی دارد و تفاوت آنها معمولاً در میزان فشار وارده به آب است. نحوه کار این دستگاه ها به این صورت است که آب را با فشار زیاد از داخل شیلنگ عبور می دهند و به صورت مه از نازل خارج می شوند. کارایی این دستگاه های مه پاش بسیار گسترده است و می تواند دما، هوا، رطوبت و ... را کنترل کند. را می توان در هر جا و هر جایی که نیاز به تغییر دارید استفاده کرد. بازرگانی آب نیرو یکی از مراکز معتبر در زمینه تولید و توزیع این تجهیزات می باشد.