اپلیکیشن پیام رسان ایتا یکی از سریع ترین پیام رسان های ایرانی در روزهایی بود که تلگرام برای اولین بار فیلتر شد و نصب موفقیت آمیز بیش از 500 هزار بار در طی چند روز نشان داد که به زودی شاهد پیشی گرفتن ایتا از پیام رسان های بزرگی خواهیم بود. سروش، جاه و روبیکا.

همزمان با آغاز فیلترینگ تلگرام و آغاز موج جدیدی از پیام رسان های داخلی سعی در جذب بازدیدکننده از طرق مختلف و تبلیغات دارند. ما با هم به این برنامه های پیام رسانی مختلف نگاه کردیم. دانلود ایتا جدید


ما این مقاله را در مورد چیستی ایتا و انتقادات آن در فروردین 1396 منتشر کردیم و 6 دلیل برای عدم استفاده از پیام های داخلی ایتا از جمله عدم تایید دو مرحله ای و عدم ارائه خدمات مالی و بانکی را ارائه کردیم. به مزیت پیام رسان های ایرانی اشاره کرد. البته 7 دلیل برای استفاده از ایتا را نیز ذکر کردیم که در این مقاله می توانید آن ها را نیز مطالعه کنید.

اکنون که چند سالی می گذرد و نام پیام رسان های داخلی از جمله ایتا دوباره مطرح شده است، برخی از این مشکلات برطرف شده و تغییراتی در این برنامه ایجاد شده است، تصمیم گرفتیم این مطلب را به روز کنیم. اما قبل از شروع، بیایید ببینیم چیست؟

itita چیست

ایتا یکی از چندین پیام رسان ایرانی است که در سال 2016 توسط اندیشه یاوران تمدن مروز راه اندازی شد. ایتا یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان ایرانی است و در واقع نسخه اصلی تلگرام است.

مشکلات را انجام دهید

1. نخ قدیمی بی کیفیت!

یکی از ویژگی های بد پیام رسان ایتا کپی بودن آن از این نرم افزار است. مسئولان این پیام رسان با یک جست و جوی ساده از منابع تلگرام برای طراحی یک پیام رسان قابل قبول برای کاربران ایرانی استفاده کردند، برخلاف دیگر پیام رسان های ایرانی، برنامه های خود را از صفر تا صد شروع کرد.

در سال 1997 زمانی که این مقاله را منتشر کردیم در بخشی از آن نوشتیم: «این پیام رسان از روی یک برنامه قدرتمند کپی شده است که به خودی خود بد نیست، اما سوال اینجاست که آیا در آینده نزدیک برنامه نویسان تلگرام و ابزارهایی که کاربران از آن استفاده می کنند چگونه آی تی خواهند بود. یا باید در ITA اجرا شوند؟"

بعد از چهار سال متوجه ضعف ایتا در این زمینه شدیم. به همین دلیل در عنوان این قسمت به «تلگرام قدیمی و بی کیفیت» اشاره کردیم. یعنی با وجود اینکه ایتا کپی تلگرام است، کپی تلگرام قدیمی است و همچنین شباهت های زیادی با برنامه های کمکی چند سال اخیر تلگرام مانند موبوگرام دارد. برای مثال می‌توان به ویژگی‌های فوروارد تلگرام، حذف دو طرفه پیام‌ها و سایر ویژگی‌های جدید که در ایتا به‌روزرسانی نشده‌اند، اشاره کرد.

ایتا حتی یک کپی واقعی از تلگرام نیست. بیایید در همین موضوع بمانیم و برخی از نقاط ضعف ITA و تقلید تلگرام را نشان دهیم.

برچسب های بسته بندی نشده!

متن زیر را بخوانید، قبل از آپدیت جدید این مقاله، 6 دلیل برای عدم استفاده از متن فوتر و پیام رسان ایتا وجود داشت، اما حالا قول می دهیم خواهید دید، اما هدف چیست؟ در نسخه قبلی این مقاله به ناکارآمدی قسمت استیکر اشاره کردیم، به نظر می رسد ادمین های ایتا مقاله ما را مطالعه کرده و این قسمت را در این آپدیت اپلیکیشن رفع کرده اند. در واقع، اگر وارد ETA شوید، دیگر بخش برچسبی وجود ندارد و آن بخش به طور کامل حذف شده است. جالب اینجاست که رهبران ATA به جای تعمیر این قسمت، آن را به طور کامل حذف کردند.

اما نسخه جدید ایتا در قسمت استیکر پیچ و تاب متفاوتی دارد. طبق تصویر در قسمت گیف و استیکر کیبورد قرار دارد و در کنار گزینه smack قرار دارد. اما وقتی روی گیف‌ها و استیکرها کلیک می‌کنید، یک صفحه سفید خالی می‌بینید.

وقتی می گوییم ایتا با کیفیت است یعنی مدیران ایتا کدهای اپلیکیشن تلگرام را کپی کرده اند و از آنجایی که این پیام رسان اورجینال نیست هر بار که کدها عوض می شود جای دیگری خراب می شود. در عین حال، به نظر می رسد علم کافی در میان اعضای تیم فنی ITA برای رفع این مسائل و کاستی ها وجود ندارد. آنها کدهای بخش برچسب ها را حذف کرده اند، اما گزینه ها هنوز در صفحه کلید Ita وجود دارد.

بدون برچسب یا جایزه

با این حال، نکته اصلی کمبود استیکر و GIF در ایتا است. در قسمت بالا در مورد سوت زدن ادمین های ITA در این قسمت توضیح داده ایم اما چرا در مسنجر قسمت استیکر و گیف نداشته باشیم. تنها راهی که آنها شکل های مختلف را به متن اضافه می کنند، اضافه کردن ایموجی ها و بدون ذکر استیکر و گیف است. اکنون همه پیام رسان ها حداقل یک بخش استیکر دارند! عدم وجود این بخش در پیام رسان ایتا جای تعجب دارد.

گیف یکی از پرطرفدارترین و شیک ترین روش ها برای بیان احساسات مختلف در گفتار است و شما می توانید به جز ایتا در بسیاری از پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی از گیف استفاده کنید!

عدم رعایت حریم خصوصی در چت

نکته مهم دیگری که یکی از ایرادات جدی پیام رسان ایتا محسوب می شود، عدم امکان استفاده از چت امن است! یکی از بهترین ویژگی های تلگرام در قسمت چت دو نفره وجود قسمت چت خصوصی است که کاربران می توانند به صورت رمزگذاری شده با مخاطبین خود چت کنند و از این طریق امکان دسترسی به محتوا وجود ندارد. به هر شکلی صحبت کن

امکان مکالمه محرمانه روی برخی از اعضای داخلی که با الگوریتم های رمزگذاری بسیار بالا ساخته شده اند وجود دارد، اما در کمال تعجب، ممبر ایتا در بحث امنیت مکالمه ضعیف عمل کرده است. دانلود بازی اندروید از سایت اپ ناب


عدم تماس صوتی و تصویری

به گزارش ایتا، اپلیکیشن بیسفون، اولین پیام رسان ایرانی یا پیام رسان سروش که قابلیت تماس صوتی حتی در چت را دارد که با انتقادات زیادی مواجه شد، امکان تماس صوتی یا تصویری را برای کاربران فراهم نمی کند.

این پیام رسان که از سرورهای داخل کشور استفاده می کند، قسمت تماس صوتی و تصویری تلگرام را نیز شامل نمی شود، بنابراین عبارت «کپی بد» را تکرار می کنیم و این بار صفت «ناتوان» را به نام ایتا اضافه می کنیم. یعنی حتی اگر استانداردهایمان را آنقدر پایین بیاوریم که به طور کلی تماس تصویری را رها کنیم، حتی تماس صوتی هم ندارد و در عصر حاضر، به نظر می رسد هیچکس از پیام رسانی بدون تماس صوتی راضی نیست.

بدون واکنش

مدتی است که به محبوب ترین پیام رسان های دنیا مانند تلگرام و واتس اپ بخش پاسخ اضافه کرده ایم، اما پیام رسان های بومی را نه! آخرین باری که چک کردم، بله فقط گزینه ارسال پاسخ به پیام را داشت و سایر پیام رسان ها این ویژگی قدیمی را به نرم افزار خود اضافه نکرده اند.

داستان یا موقعیت

اگر بخواهیم امکانات را در تلگرام بشماریم اما در ایتا نه، باید ساعت ها وقت بگذاریم. یکی از ویژگی های جدیدی که اغلب استفاده می شود داستان است که به آن رتبه رسول ایران می گویند. در مورد تلگرام و واتساپ برای پیام رسانی داخلی، بله، ایگپ و روبیکا هم قابلیت چت یا وضعیت دارند، اما نه!

برنامه پیام

از جمله قابلیت های مهم و کاربردی دیگری که به مرور زمان به تلگرام اضافه شده اما در ایتا گنجانده نشده است، می توان به قابلیت زمان بندی پیام ها اشاره کرد که مخصوصا برای مدیران کانال ها قابلیت بسیار کاربردی است اما در ایتا نه. ویژگی مهم.

2. اشکال عجیب عدم نمایش تبلیغات

وظیفه اصلی یک پیام رسان این است که پیامی را به شما برساند، اما طبیعتاً هر پیام رسان باید هنگام رسیدن پیام جدید به شما اطلاع دهد. اعلان های پیام رسان یک ویژگی بسیار اساسی اما بسیار مهم است که در صورت رسیدن پیام جدید به شما اطلاع می دهد. اما پیام رسان ایتا پیام عجیبی دارد که پیام های جدید را مطلع نمی کند. ما این موضوع را از چندین نفر مشاهده کردیم و متوجه شدیم که آنها حتی در مورد به روز رسانی های جدید در ETA اعلان دریافت نمی کنند. در واقع برای دیدن نوتیفیکیشن های جدید باید هر بار به ایتا مراجعه کنید تا ببینید نوتیفیکیشن رسیده یا نه و در غیر این صورت در محیط رابط کاربری سامسونگ و شیائومی اعلان ورود اعلان های جدید ETA انجام نمی شود. کار

این باگ بسیار عجیب و آزاردهنده نحوه کار شما در ایتا را تغییر می دهد، از قضا دوستان ما هنگام تست این پیام رسان در تلگرام به ما پیام می دادند! !!

این چیز مسخره تمام ماهیت یک پیام رسان را از بین می برد. برای رفع این مشکل بارها تنظیمات قسمت نوتیفیکیشن برنامه را تغییر دادیم اما مشکل حل نشد. پیام را تحویل می دهد اما اعلام نمی کند که شما پیام جدیدی دارید!

3. این یک پیام رسان متروکه و بدون کاربر است

اولین چیزی که برای استفاده از مسنجر نیاز دارید این است که کسی پیام شما را دریافت کند! به احتمال زیاد مخاطب مورد نظر عضو ETA نیست، اگر باشد، همانطور که در عکس های زیر که به صورت تصادفی گرفته ایم، ماه ها و شاید سال ها آن را از گوشی خود حذف کرده اند، اما به دلیل نداشتن خودکار سیستم حذف صورتحساب همانطور که در قسمت اول مقاله ذکر کردیم پس از مدت ها به شما نشان داده می شود.

وقتی اولین نقد پیام رسان ایتا و سایر پیام رسان ها را در آن نوشتیم، این مشکل کمی سخت بود و به همین دلیل به آن فکر نکردیم، اما حالا بعد از چند سال، ایتا فرصت جلب توجه را پیدا کرد. بینندگان مانند سایر پیام رسان ها، با توجه به عدم دقت و ارزان بودن اینترنت برای این برنامه، می توانند بیان کنند که این فرصت حتی خارج از فضای رقابتی نیز وجود دارد. در هر صورت، اگر اکنون نصب کنید، ممکن است مخاطبی را که می خواهید با آن صحبت کنید پیدا نکنید یا حتی فرصت های کمتری پیدا کنید.