مشهد شهری است که سنت را با مدرنیته، تاریخ را با نوآوری و معنویت را با تفریح ​​در می آمیزد تا مسافران سفری لذت بخش و خاطره انگیز به آن داشته باشند. سفری که هر بار که به آن فکر می کنید خاطرات شاد و هیجان انگیزی را برای شما زنده می کند. این شهر که در گوشه شمال شرقی کشور عزیزمان قرار دارد، نه تنها یک مقصد زیارتی معروف است، بلکه شهری پرجنب‌وجوش و پر از مراکز تفریحی است که علایق و سلیقه‌های مختلف را برآورده می‌کند. در این مقاله از مجله سفر اتاختک سفر خود را در کلانشهر شلوغ و پرجنب و جوش مشهد آغاز می کنیم. با سایت گردشی تاپ همراه باشید تا از دنیای مراکز تفریحی مشهد دیدن کنید و مکان های پویا و جذاب آن را کشف کنید.


پارک های آبی مشهد، تفریح ​​و هیجان آبی.

مشهد است و پارک آبی اش! آیا می توان به مشهد سفر کرد و اوج هیجان و تفریح ​​را در پارک های آبی آن تجربه نکرد؟ مشهد دارای پارک های آبی متنوعی است که از بزرگترین پارک های آبی کشور و همچنین خاورمیانه می باشد. به هر کجای کشور سفر کنید، پارک آبی با این همه سرسره و امکانات پیدا نخواهید کرد. پس در سفر به مشهد، پارک های آبی را در اولویت قرار دهید. در زیر نگاهی داریم به بهترین پارک های آبی مشهد.

1- سرزمین امواج آبی

قدیمی ترین مکان های توریستی مشهد و پارک آبی مشهد کشور موج آبی است و امکانات آن در حال گسترش است. یکی از مزیت های سرزمین موج آبی نسبت به سایر پارک های آبی مشهد، داشتن سرسره های متنوع و رودخانه تند است. رودخانه اطراف مجموعه را احاطه کرده است و شما می توانید روی یک لوله بادی بنشینید و از رودخانه خروشان عبور کنید. استخر، سونای بخار و خشک، اتاق ماساژ، جکوزی و کافه بخشی از امکانات این مجموعه است. حفره های فضایی، سرسره های سقوط آزاد و سرسره های چرخان مختلف نیز در این مجموعه قرار دارند تا شما را به وجد بیاورند.


2- سرزمین امواج تند

زمین موج افراطی مشهد به عنوان بزرگترین پارک آبی سرپوشیده شناخته می شود که خوشبختانه دارای دو بخش مردانه و زنانه است. این به شما این امکان را می دهد که همزمان با خانواده خود به پارک آبی بروید و زمانی را در مناطق جداگانه سپری کنید. قسمت نر بیش از 30 اسلاید و قسمت ماده دارای 25 اسلاید است. زیپ لاین، سالن آبگرم، غار نمک، لیزر تگ، ترامپولین، رستوران، کافه و پارک کودک از امکانات این مجموعه است.

3- پارک آبی ایران

پارک آبی ایران نیز یکی از مهم ترین مراکز تفریحی مشهد است که نزدیک به 40 سال از فعالیت آن می گذرد. در این پارک آبی سرسره های مختلفی از جمله سقوط آزاد، حفره فضایی، سرسره یو، رودخانه خروشان، جکوزی، رستوران، کافی شاپ، استخر، ماساژ، حمام ترکی و ... وجود دارد. این پارک آبی از دیگر پارک های آبی مشهد کم ندارد. اما نکته مثبت حریم خصوصی آن است که به شما امکان می دهد از همه اسلایدها با خیال راحت استفاده کنید.

4- پارک ساحلی آفتاب

پارک ساحلی آفتاب برای کسانی که می خواهند کمی آفتاب بگیرند و مقداری ویتامین D مصرف کنند بسیار مناسب است. این پارک آبی به شما این امکان را می دهد که روی پشت بام خورشید شنا کنید. تنوع سرسره های این پارک آبی خوب نیست و فقط تا 3 یا 4 عدد می رسد. اما مکان تمیز و زیبا، سونای خشک، جکوزی، ماساژ، اتاق یوگا، سالن بدنسازی، آب درمانی، کافی شاپ و محوطه ویژه آفتاب گرفتن آن را در بین ساکنان مشهد و مسافران محبوب کرده است. خوشبختانه این پارک آبی دارای دو بخش مردانه و زنانه است که می توانید همزمان با خانواده از آن دیدن کنید.

5- پارک راکی ​​شامل کوه ها و مناطق سرسبز

پارک کوه سنگی یکی از جذاب‌ترین پارک‌های مشهد است که با ترکیب فضایی بزرگ و پر آب با فضایی سرسبز در کنار کوه‌های سنگی بزرگ ساخته شده و منظره‌ای خیره‌کننده را به وجود آورده است. این پارک مکانی مناسب برای پیاده روی و گذراندن اوقات فراغت است، حتی می توانید از پله های سنگی بالا بروید و منظره ای زیبا از اطراف را ببینید. پارک کوهسنگی توسط مراکز خرید و کافه‌های زیادی احاطه شده است که می‌توانید به گشت و گذار بپردازید. پیشنهاد میکنم بستنی های خوشمزه کوهسنگی رو حتما امتحان کنید!

6- پارک وکیل آباد، پارکی بزرگ با سازه های باستانی

یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین پارک های مشهد پارک وکیل آباد نام دارد که فضایی بسیار زیبا و باستانی دارد. این پارک از چند قسمت تشکیل شده و مکانی مناسب برای پیاده روی، پیک نیک و بازی محسوب می شود. در پاییز برگ های زرد و نارنجی روی سنگ های باغ می ریزند و کاج های بلند و صنوبر به رنگ نارنجی و قرمز می پوشند. در فصل پاییز مناظر جالبی برای عکاسی و قدم زدن در میان برداشت برگ ها ایجاد می شود. در این پارک محل مخصوص باربیکیو و تخت های مخصوص برای پیک نیک و نوشیدن یک فنجان چای وجود دارد. اگر می خواهید در طول سفر خود در این شهر اقامتی خوش داشته باشید، اتاق ها را برای اجاره سوئیت در مشهد ترکیب کنید.

7- پارک ملت، شهربازی و فضای سبز

یکی از محبوب ترین مراکز تفریحی مشهد، پارک ملت است که مرکز تفریحی شهر نیز می باشد. پارک تفریحی در فضای باز دارای 35000 درخت قدیمی و یک فضای سبز بزرگ شامل کتابخانه، والیبال، فوتبال، بسکتبال و زمین دوچرخه سواری است. مساحت این پارک تقریباً 720000 متر مربع است که فضاهای ایده آلی را برای دویدن، پیاده روی، اسکی و دوچرخه سواری فراهم می کند. بسیاری از مشهدی ها صبح و عصر برای ورزش و پیاده روی به پارک ملت مشهد می آیند. در این پارک دریاچه بزرگ زیبایی نیز وجود دارد که موضوعی ناب برای عکاسی محسوب می شود.


8- پارک علمی بازیما مناسب کودکان و نوجوانان

اگر در بین دوستانتان کودک یا نوجوانی وجود دارد، می توانید به پارک علمی بازیما سری بزنید و آنها را غافلگیر کنید. این پارک علمی حدود 2400 متر مساحت دارد. باید بدانید که در این پارک علمی زمین فوتبال، درخت و وسایل بازی وجود ندارد، اما مکانی سرگرم کننده برای یادگیری نکات علمی مختلف است. پارک علمی بازیما دارای بخش های مختلفی می باشد که مهم ترین آن قسمت شناسایی اندام های داخلی بدن است. همچنین در برخی مناطق، کودکان و جوانان می توانند با تکنولوژی مدرن و حیوانات وحشی آشنا شوند.

9- باغ کوچکی که کل کشور را زیر پای خود دارید!

باغ های مینیاتوری مختلفی در سراسر جهان قرار دارند و همه چیز را به صورت مینیاتوری به ما نشان می دهند باغ مینیاتوری مشهد نیز مکانی است که نمادها و آثار مهم شهرهای مختلف کشور را به شکلی بسیار کوچک و زیبا به نمایش می گذارد. در پارک مینیاتوری مشهد می توانید انواع و اقسام آثار گرانبهای کشور مانند پل سیج و دیگر جاذبه ها را هر چند در ابعاد کوچکتر ببینید! این مرکز تفریحی در مشهد برای همه سنین جالب است پس حتما از آن دیدن کنید زیرا احساس می کنید به سراسر ایران سفر کرده اید!