آموزش موسیقی می تواند به کودک شما کمک کند تا مهارت های شنیداری خود را آموزش دهد و بهبود بخشد و مهارت های یادگیری و اجتماعی را بهبود بخشد.

شاید برنامه مدرسه فرزند شما پر از فعالیت های سرگرم کننده باشد.

اگر در افزودن درس های موسیقی به این لیست مردد هستید، به مزایای ثبت نام فرزندتان در کلاس های پیانو یا ویولن توجه کنید. او ممکن است مانند Bethune نباشد، اما ممکن است ریاضیات را راحت‌تر یاد بگیرد، روش‌های درست را دنبال کند و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای آموزش موسیقی، بیشتر بخوانید.

مطالعه موسیقی باعث تقویت مهارت های تحصیلی می شود

موسیقی و ریاضیات پیوند ناگسستنی دارند. کودکان با درک ریتم، ضرب و گام در موسیقی، تقسیم کردن، ایجاد قطعات و تشخیص الگوها را می آموزند. با رشد کودکان، کودکان شروع به حفظ آهنگ ها می کنند، ابتدا در حافظه کوتاه مدت و در نهایت در حافظه بلند مدت.

گفته می شود که حفظ کردن روشی است که بعداً می توان از آن برای سایر مهارت های حافظه استفاده کرد. حتی نواختن سیم های گیتار یا ویولن به کودکان نوسانات هارمونیک را آموزش می دهد. حتی آلات موسیقی بی سیم مانند سازهای کوبه ای و طبل به کودکان بزرگتر فرصتی برای کشف این قوانین علمی می دهد.

آموزش موسیقی توانایی های بدنی را بهبود می بخشد.

سازهای ویژه، مانند سازهای کوبه ای، به کودکان کمک می کند تا مهارت های حرکتی و هماهنگی دست را تقویت کنند. این فعالیت به حرکت دست ها، بازوها و پاها نیاز دارد. این نوع ابزار برای کودکان پر انرژی عالی است.

سازهای کیبورد و زهی مانند ویولن و پیانو نیاز به اعمال متفاوتی با دست راست و چپ دارند. مثل این است که همزمان سر خود را نوازش کنید و شکم خود را ماساژ دهید.

این ابزارها نه تنها هماهنگی دست را بهبود می بخشند، بلکه کودکان را تشویق می کنند که به طور طبیعی بهترین تصمیم ها را در شرایط سخت بگیرند. تقویت هماهنگی عضلات و بهبود زمان می تواند کودکان را برای فعالیت های دیگر مانند رقص و ورزش آماده کند.

آموزش موسیقی باعث رشد مهارت های اجتماعی در فرد می شود.

آموزش گروهی موسیقی مستلزم ارتباط و تعامل با همسالان است که کودکان را تشویق می کند تا به صورت گروهی کار کنند تا آهنگ کرشندو (افزایش تدریجی صدا) یا سرعت بخشیدن تدریجی یک آهنگ را تشویق کنند.

اگر بچه ها زیاد بازی می کنند یا می دوند، باید خودشان را عوض کنند. برای کودکان مهم است که نقش های فردی خود را در یک گروه بزرگ بدانند و درک کنند.

چه گروه مسئول انتخاب ساز باشد و چه خلق ملودی، هنرجویان در جهت یک هدف مشترک کار می کنند.

آموزش موسیقی باعث افزایش صبر و انضباط کودکان می شود. برای یادگیری موسیقی به آموزشگاه موسیقی در کرج مراجعه نمایید.


آموزش موسیقی به هنرجویان کمک می کند پس از گذراندن وقت و یادگیری ساز مورد نظر احساس رضایت و لذت کنند. به عنوان مثال، یادگیری کار با ویولن پیچیدگی های خاص خود را دارد.

قبل از اینکه بتوانید صداهای ساده را شروع کنید، ابتدا باید یاد بگیرید که چگونه ویولن و آرشه آن را در دست بگیرید و پاهای خود را کجا قرار دهید.

آموزش موسیقی به کودکان می آموزد که در طول ساعت ها، ماه ها و گاهی اوقات سال ها تمرین قبل از دستیابی به اهداف خاص، مانند اجرای یک گروه یا حفظ یک قطعه موسیقی، پشتکار داشته باشند.

زمان برای کلاس های خصوصی موسیقی و تمرین خانگی نیاز به تمرکز دارد، حداقل ده دقیقه.

دروس گروهی موسیقی، که در آن دانش‌آموزان نواختن سازهای مشابه را به صورت گروهی یاد می‌گیرند، باعث ایجاد صبر نیز می‌شوند، زیرا دانش‌آموزان باید منتظر نوبت نواختن خود به‌صورت انفرادی در حالی که منتظر نوبت خود هستند و به کلاس‌های خود گوش می‌دهند، کودکان یاد می‌گیرند به دیگران احترام بگذارند، کودکان می‌نشینند. پایین. و برای مدت معینی بی حرکت بنشینید و تمام حواس خود را روی بازی دوستانتان متمرکز کنید.

آموزش موسیقی باعث افزایش اعتماد به نفس می شود.

دروس، انجمنی را فراهم می کند که کودکان می توانند در آن بیاموزند و انتقاد سازنده ای ارائه دهند.

تبدیل بازخورد منفی به مثبت به ایجاد اعتماد به نفس کمک می کند. آموزش های گروهی موسیقی می تواند به کودکان کمک کند تا بفهمند هیچ کس کامل نیست و همه جای پیشرفت دارند.

چه بخواهید یک نوازنده حرفه ای شوید یا نه، سخنرانی عمومی یک مهارت ضروری است. اجرای این مهارت در جمع آسان است و البته زمانی که کودک به اندازه کافی حرفه ای باشد، مهارت های موسیقیایی نیز خواهد داشت.

آموزش موسیقی کودکان را با فرهنگ های مختلف آشنا می کند.

با یادگیری و نواختن آلات موسیقی مختلف، کودکان می توانند نقش مهم موسیقی را در فرهنگ های دیگر درک کنند. به عنوان مثال، طبل و سنج می تواند کودکان را با سبک های موسیقی کوبایی و آفریقایی آشنا کند.

حتی ویولن مدرن امروزی نیز ریشه در ایتالیا دارد. یادگیری نواختن آن، کودکان را در معرض موسیقی کلاسیک قرار می دهد که توسط نوازندگان اتریشی و آلمانی رایج شده است.

سازهای کلاسیک مانند ویولن و پیانو را می توان در ژانرهای مختلف از جمله کلاسیک و جاز (از آمریکای جنوبی) نواخت.

آشنایی کودکان با فرهنگ های دیگر از سنین پایین و آموزش موسیقی به کودکان بسیار مهم است، زیرا این موضوع بیش از آنچه که آنها می دانند بی طرفی نسبت به فرهنگ ها و سنت های دیگر ترویج می کند.

در انتخاب ساز موسیقی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در نهایت، دستگاهی که شما یا فرزندتان انتخاب می کنید به عوامل زیادی بستگی دارد. در اینجا لیستی از سوالاتی است که باید قبل از آوردن یک دستگاه جدید به خانه در نظر بگیرید:

آیا آلات موسیقی کودک شما را هیجان زده می کند؟

آیا فرزند شما واقعاً این ساز را دوست دارد؟

آیا موسیقی شما خیلی چالش برانگیز است یا به اندازه کافی (برای شما و فرزندتان) چالش برانگیز نیست؟

آیا شخصیت فرزند شما با این ساز مطابقت دارد؟

آیا توانایی خرید و نگهداری دارید؟

به عنوان والدین، آیا می خواهید ساعت ها در خانه به صحبت های فرزندتان گوش دهید؟

آیا فرزند شما سبک خاصی از موسیقی را دوست دارد؟

اگر چنین است، آن را در انتخاب آلات موسیقی خود بگنجانید.