اینورترها دستگاه هایی هستند که اغلب درباره آنها می شنویم. اینورترها در بازار با نام های دیگری مانند درایور، درایور موتور نیز شناخته می شوند. کنترل کننده سرعت موتور و میکرو درایورها در واقع دستگاهی است که برق DC را به برق متناوب تبدیل می کند یک اینورتر و راهنمایی کنیدو برای خرید قطعات صنعتی با ما همراه باشید.

اینورتر چگونه کار می کند؟

اینورتر با تبدیل جریان مستقیم (DC) به جریان متناوب (AC) کار می کند. به عبارت دیگر اینورتر ابتدا برق شهری 220 ولت متناوب با فرکانس 50 هرتز را به برق جریان مستقیم تبدیل می کند و سپس آن را به برق جریان متناوب متغیر فرکانس و ولتاژ مورد نیاز تبدیل می کند. از طرفی سرعت موتور رابطه مستقیمی با ولتاژ و فرکانس موتور دارد و هر چه فرکانس و ولتاژ بیشتر باشد سرعت نیز بیشتر می شود. زمانی که بار موتور الکتریکی نیاز به فرکانس و ولتاژ کمتری داشته باشد، از اینورتر برای کاهش فرکانس و ولتاژ آن استفاده می شود، همچنین از اینورتر برای کاهش سرعت موتور الکتریکی استفاده خواهیم کرد.

هدف کارایی اصلی اینورتر است.

اینورتر می تواند برای هر عملیاتی که شامل موتور الکتریکی باشد استفاده شود. به عنوان مثال، پمپ آب در حال کار برای یک ساختمان را می توان با توجه به تعداد دریچه های باز شده و برای جلوگیری از هدر رفتن آب، کم یا زیاد کرد. همچنین اینورتر سرعت چرخش دیگ ماشین لباسشویی را تنظیم می کند. یک موتور الکتریکی کارآمد در صنعت نیز. از موتورهای الکتریکی در نوار نقاله، میکسر و مارپیچ استفاده می شود. علاوه بر این، از این دستگاه برای سانتریفیوژ نیز استفاده می شود و می تواند ذرات ریز مواد را جدا کند.

اینورتر چه ویژگی هایی دارد؟

اینورتر مزایا و مزایای بسیاری دارد. راندمان هوشمند آن مهمترین ویژگی اینورتر است. اینورتر تشخیص می دهد که چه مقدار بار در سمت موتور در حال گردش است و سپس به موتور می گوید که بر اساس آن خروجی داشته باشد. همچنین اینورتر باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود که هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. علاوه بر این، از آنجایی که اینورتر ضربه های مکانیکی موتور را کاهش می دهد، طول عمر قطعات مکانیکی افزایش می یابد. از طرفی با اینورتر می توان موتور را بدون برق وصل و قطع کرد.

سایر ویژگی های اینورتر

هوشمندی و برنامه ریزی برای حرکت بهتر موتور

امکان تغییر دور و جهت موتور بدون نیاز به کنتاکتور وجود دارد

عمر موتور را به سرعت افزایش دهید

از افزایش ولتاژ برای آسیب رساندن به موتور جلوگیری کنید

بدون شوک چکمه

افزایش عمر قطعات موتور

نکاتی برای خرید اینورتر

برای خرید اینورتر باید چند نکته را در نظر بگیرید. قدرت موتور الکتریکی که می خواهید برای آن اینورتر بخرید از اهمیت بالایی برخوردار است. در هنگام خرید بهتر است قدرت اینورتر بیشتر از قدرت موتور باشد. به عنوان مثال، اگر موتور دارای قدرت 750 وات است، بهتر است یک اینورتر 1 یا 5.1 خریداری کنید. ضمناً قدرت اینورترهای ساده و استاندارد 1400 دور در دقیقه است و برای موتورهای 2800 دور در دقیقه توان اینورتر نصف توان موتور و برای موتورهای 700 دور در دقیقه بهتر است قدرت موتور الکتریکی در نظر گرفته شود. دو سایز. نکته ای که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد خرید موتور برق سه فاز است; زیرا اینورترها دارای خروجی سه فاز هستند. 1688 . البته فرقی نمی کند دستگاه شما تکفاز باشد یا سه فاز، اینورتر برق تک فاز را به برق سه فاز تبدیل می کند.


چیز دیگری که برای خرید مهم است، نوع انرژی است. اگر برق شما تکفاز است باید اینورتری بگیرید که ورودی 220 ولت تکفاز داشته باشد و اگر برق شما سه فاز است باید اینورتری بگیرید که ورودی سه فاز دارد. علاوه بر این، برنامه ای که در آن قصد استفاده از اینورتر و تجهیزات آن را دارید نیز مهم است. به عنوان مثال، جرثقیل به قدرت راه اندازی بالایی نیاز دارد و قدرت اینورتر آن باید بالا باشد.